Češi zapomenou v autě i kuriozity

Jedna pánská bota velikosti 43, dětský nafukovací bazén nebo krajkové dámské kalhotky. Řidiči služby Uber objevili jen za uplynulých šest měsíců ve vozidlech celkem přes 500 zapomenutých, leckdy i velmi vzácných věcí. Mezi těmi, které se naštěstí podařilo vrátit původnímu majiteli, byla i aktovka plná luxusních hodinek, bujná pánská paruka i dozlatova upečená kachna. Ztráty a nálezy přitom významně ovlivňuje i sezona – před Vánocemi tak oddělení péče o zákazníky Uberu řešilo i navrácení domácího cukroví nebo několika adventních věnců – letním nálezům naopak dominují  předměty  související s cestováním včetně pasů, dalekohledu nebo plavek.

 Žebříčku vévodí mobily a peněženky

Zdaleka nejčastěji končí v uberovských ztrátách a nálezech mobilní telefony. Zejména pro populární smartphony s nakousnutým jablkem ve znaku je riziková páteční a sobotní noc. Na dalších místech pomyslného žebříčku ztracených a následně navrácených věcí se umístily peněženky, osobní doklady a klíče, včetně přístupových čipových karet do různých institucí a firem. Skladba ztracených věcí během roku ale přímo souvisí i s ročním obdobím. V chladných měsících se totiž nejčastěji ve vozech partnerských řidičů objeví zapomenuté čepice, šály, šatky nebo rukavice. V létě roste počet zapomenutých slunečních brýlí a deštníků. Některé nálezy jsou pak sice méně obvyklé, ale o to kurióznější. „Naše oddělení péče o zákazníky řešilo například i nález pravé pánské boty velikosti 43, krajkových dámských kalhotek, podprsenky, bujné paruky, taláru, kuchyňského vybavení, psacích potřeb nebo plyšových hraček. Naštěstí Češi nepatří mezi chronické „ztráceče“ – z našich statistik vyplývá, že co zapomenutý předmět – to nový zapomnětlivec, tj. ten, kdo již něco ve vozech zapomněl, si příště dává lepší pozor,“ potvrzuje Barbora Polachová, tisková mluvčí společnosti Uber pro Česko a Slovensko.

Návrat ztraceného „pokladu“ na jeden klik

Rada pro všechny zapomnětlivce je jednoduchá – v aplikaci Uber stačí v detailu poslední jízdy volit možnost „ztratil jsem věc.“  Přes oddělení péče o zákazníky pak cestující dostane informaci nejen o jejím případném nálezu, ale automaticky dojde i k přepojení s konkrétním partnerským řidičem. Tak Uber garantuje co nejrychlejší navrácení ztracených věcí původním majitelům. V případě, že se k nalezené věci nikdo nehlásí, je uschována po dobu maximálně jednoho roku v centrále společnosti Uber v Praze.

(tz)