Výrobce chytrého oblečení CityZen vystoupal na obrat 191 milionů Kč

Česká značka CityZen, která se zaměřuje na výrobu chytrého oblečení odolného proti potu a znečištění, hlásí za rok 2023 obrat 191 milionů korun s čistým ziskem 19 milionů korun. CityZen nadále roste i přes celosvětový pokles v módním segmentu, který dlouhodobě zaznamenává propad. V dalším roce společnost plánuje překonat v tržbách hranici 200 milionů korun.

„Celý módní průmysl čelí enormnímu tlaku kvůli zvyšování cen vstupů, energií a dlouhodobě nepříznivé ekonomické situaci. CityZen roste navzdory tomuto nepříznivému vývoji, což potvrzuje sílu naší značky i rostoucí poptávku po kvalitním a udržitelném oblečení,“ říká Pavel Hrstka, CEO společnosti CityZen.

Investice do expanze prodejní sítě
CityZen pokračuje v otevírání nových prodejen po celé České republice. V roce 2023 značka otevřela nové pobočky v Praze a Hradci Králové, letos přidala Brno a Olomouc. Cílem je pokrýt všechna krajská města, čímž se CityZen snaží posílit svou pozici na trhu a zvýšit povědomí jak o značce samotné, tak o svých unikátních produktech.

„Offline prodeje v rámci kamenného retailu představují až 60 % celkového fashion segmentu v České republice a my tento trend nechceme ignorovat. Proto investujeme do rozšiřování kamenných prodejen, které nám pomáhají posilovat povědomí o značce napříč regiony,“ doplňuje Pavel Hrstka.

Nové prodejny jsou koncipovány jako maloformátové s průměrnou plochou kolem 40 m², přičemž největší z nich bude otevřena v Ostravě. Investice do zprovoznění nové prodejny se pohybují kolem 1,7 milionu korun, zatímco roční náklady na provoz čítají přibližně 2,5 milionu korun.

Obnovení věhlasu českého textilního průmyslu
Aktuálně CityZen zaměstnává 50 zaměstnanců a vzhledem k rozvoji sítě kamenných prodejen bude číslo ještě navyšovat. „Naše cíle jsou jasné – chceme vrátit slávu českému textilnímu průmyslu a ukázat, že české firmy umí vyrábět oblečení špičkové kvality. Do budoucna se nevyhneme otázce vlastní výroby, jelikož kapacity externích dodavatelů z řad lokálních textilek jsou omezené,“ říká Pavel Hrstka.

V roce 2023 se CityZen umístil na druhém místě v žebříčku Deloitte Technology Fast 50 a letos počtvrté za sebou získal ocenění ShopRoku podle srovnávače Heureka. Společnost získala také titul Firma roku v Pardubickém kraji v soutěži Volkswagen Firma roku 2024, v rámci které se bude 11. prosince ucházet o celorepublikový titul.

CityZen se v nadcházejícím období chce kromě rozvoje prodejní sítě zaměřit na další rozšiřování produktového portfolia, kam zařadí také zdravotní produkty a další druhy chytrého oblečení. Spolu s tím bude pokračovat i v budování samotného brandu a v investicích do marketingu a reklamních kampaní – pouze do televizní reklamy míří cca 16 milionů korun. V roce 2025 by CityZen chtěl dosáhnout hranice tržeb ve výši 200 milionů korun.

Myšlenka vyvinout unikátní bavlněné triko, na kterém není vidět pot, odolá špíně a snižuje zápach vznikla v hlavě jednoho ze zakladatelů CityZen Reného Němečka už v roce 1995. Společně s Martinem Burkoněm a Pavlem Hrstkou ji po letech testování uvedli ve skutečnost. Prvního září 2018 založili firmu a v prosinci téhož roku prodali své první tričko. Od té doby CityZen prodal již více než 525 tisíc triček a pro příští rok plánuje vyrobit dalších 160 až 200 tisíc kusů chytrého oblečení. V současnosti se portfolio značky skládá z několika kategorií, mezi které patří trička, košile, spodní prádlo pro ženy i muže. Díky důrazu na kvalitu, udržitelnost a funkčnost výrobků si CityZen nadále upevňuje své postavení na trhu a těší se rostoucí poptávce ze strany zákazníků.

(tz)