Pangamin je mým velkým společníkem. Neuvádím to proto, abych si firmu RAPETO a.s., která ho vyrábí a značku rozvíjí, naklonila. Ale už dávno jsem si na Pangamin zvykla a zařadila jeho polykání do mých denních ženských rituálů, protože mu věřím a nikdy mi nic zlého neprovedl. Moje intuice mne vede k tvrzení, že určitě přispívá k lidské dlouhověkosti, a tak se v jeho společnosti těším na svých, odhadem, 110 let. Věřím, že mi i v tomto úctyhodném věku budou známí říkat, Evo, ty jsi pořád stejná,
ty se vůbec neměníš… Majitelem společnosti RAPETO je Radek Sajvera. Rozhovorů s ním jsme zveřejnili již několik, určitě jste si všimli. A pokračujeme. O čem jsou odpovědi odborníka tentokrát, si přečtěte v následujících řádcích:
Často se setkávám s tím, že lidé z oboru, konkurenti, značku Pangamin chválí a uznávají benefity vašich výrobků. Takové reference jistě nejsou k zahození…
Fakt, že Pangamin kladně hodnotí ostatní výrobci, samozřejmě potěší podobně jako obliba Pangaminu mezi lékárníky. Nejvíce však pohladí na duši obliba našich výrobků mezi spotřebiteli, pro které je Pangamin první volbou už od roku 1958. To, že oslovil už několik generací, je pro nás potvrzením skutečnosti, že jednoduše funguje.
Čím byl loňský rok pro firmu RAPETO zajímavý, co dobrého přinesl?
Rok 2024 ničím výrazně nevybočoval. Co dobrého přinesl? Rozhodně prestižní ocenění Czech Superbrands, které Pangamin dostal již posedmé v řadě!
Jak zákaznická veřejnost reagovala na novinku pro relaxaci organizmu a spánek, na Happy Speed?
Reakce na Happy Speed byly a jsou pozitivní. Naší filozofií je pracovat s přírodními surovinami v maximální možné míře a mít jistotu, že výrobky budou mít pro zákazníky skutečný zdravotní benefit. Používáme proto suroviny, které prošly klinickým testováním a řadou studií, a dávají nám tak záruku, že „to bude fungovat“. V tom nám dalo za pravdu testování Happy Speed na platformě TestujTo, kdy 100 % testujících potvrdilo jeho účinek.
Projevuje se tendence pečlivěji dbát o vlastní zdraví i poté, co covid víceméně odezněl, nakupují zákazníci více přípravků na bázi Pangaminu? Nebo vlna nadšení postupně opadá?
Vlna obrovského zájmu o doplňky stravy, které spustil covid, opadla zhruba před třemi roky. Ale nám udělalo radost, že mnoho lidí díky tomu vyzkoušelo Pangamin poprvé a řada z nich mu zůstalo věrných.
Je vám nakloněna spíš generace starší, nebo se o Pangamin zajímají i ti mladší?
Pangamin je na trhu od roku 1958, a tak je logicky nejvíce oblíben mezi staršími ročníky. I mladým má ale co nabídnout. Ti ho znají z domova, kdy ho užívali rodiče a oni sami ho dostávali na akné, trávení, imunitu, při sportu jako bohatý zdroj bílkovin… To, co se liší zcela zásadně, jsou komunikační kanály, kterými jednotlivé generace oslovujeme.
Jste firma inovativní a určitě máte pro nadcházející měsíce nějaké eso v rukávu. Můžete již naznačit, oč půjde?
Ano, to je pravda, připravujeme zcela novou řadu produktů se zásadním podílem přírodních surovin, což u nás zas až tak nepřekvapí, ale zcela nová bude uživatelská forma i balení.
Spektrum nabídky na trhu v doplňcích stravy je obrovská. Co je třeba k tomu, abyste uspěli?
Před několika lety jsme získali ocenění Firma roku. Další ročník jsem uváděl a se zájem poslouchal příběhy firem, které se soutěže zúčastnily. Když jim moderátor položil podobnou otázku, odpovídali všichni v nebývalé shodě, že 70% úspěchu tvoří štěstí, zbytek pak odbornost, píle… Nemohu než souhlasit.
Nápadů, čím sortiment obohatit, je v celém odvětví nespočet. Lze předem odhadnout, zda bude mít nový výrobek odbyt, nebo je to víc o náhodě, zmiňovaném štěstí, silném marketingu?
Můžete mít úplně skvělou surovinu, báječný nápad, ale když se netrefíte do zájmu spotřebitelů, což se samozřejmě stává, nic s tím nenaděláte. Prostě bez trochy toho štěstí to nejde. Rozhodně tím ale neponižuji odbornou erudici, piplavou práci s průzkumy trhu, laděním receptur, sledování trendů v oblasti biotechnologií a znalosti o obalových trendech. Samostatnou kapitolou pak je marketing.
ptala se Eva Brixi