Česká klasika chutná i voní

Ten pocit je k nezaplacení. Podvečerní kouř ohýnku, doutnající polínka nebo supermoderní gril, to vše je lákadlo dobré nálady. Na první grilovačku se bezpochyby vždy těší celý národ. Podmanivá atmosféra prolnutá omamnou vůní opékaných špekáčků, šťavnaté marinované krkovičky, kuřecích křídel… Ať už jde o domácí posezení celé rodiny, setkání se sousedy, nebo akci velké firmy na začátku léta, vždy ji provází nevšední zážitek. Kromě jiného z dobrot, které venku, pod širým nebem, chutnají úplně jinak než třeba z trouby. Inu, i chuť má křídla. Pro mnohé labužníky se grilování stalo veleváženým obřadem s ojedinělou kulturou, radostmi i vzpomínkami. Aby tomu tak bylo, musí být však co grilovat. A o to se starají poctiví čeští výrobci a dodavatelé uzenin a masa. Ladislav Francouz je jedním z nich. Svými produkty proslul široko daleko. Jeho východočeská firma Maso – Francouz s.r.o. si získala jméno kvalitou, chutí, poctivým řemeslem, ochotou vyhovět. A tak tedy:

V květnu začala grilovací sezóna. Projevilo se to na nakupování uzenin?

Myslím, že ano. Určitě je větší odbyt špekáčků, párků a grilovacích klobás.

Jaké dobroty vedou, když se rodina rozhodne k venkovnímu posezení u ohně? Jsou to marinovaná masa, klobásky, nebo klasické buřtíky?

Vždy je to podle chuti zákazníků, myslím, že vše bylo přiměřené k začátku května, grilovalo se, pokud to dovolilo počasí. Letos se hlavně nejprve opékaly špekáčky. Je to klasika, která k dobré náladě v Čechách i na Moravě patří.

Také firmy před začátkem léta pořádají nejrůznější setkání pod širým nebem u dobrého jídla a pití… Je letos poptávka po dodávce občerstvení, grilovacích spe­cialit, cateringu?

Jsou to nyní poptávky po uzených kýtách a připravených kýtách nasolených. K firemním akcím patří a my jsme rádi, že můžeme vyhovět. Zakládáme si na kvalitě i čerstvosti.

Zásobujete stále některé hospody a restaurace ve vašem regionu?

Určitě zásobujeme, máme stálou síť odběratelů. A jsme rádi, že jsme získali jejich důvěru.

Prodejny se značkou Maso uzeniny Francouz si zákazníci oblíbili. Nejen pro roz­manitou nabídku a čerstvost, ale také pro výbornou chuť párků, paštik, šunek. Odhadnete, čeho nakoupí během celého roku nejvíce?

Je to různé, zejména to ovlivňuje roční období, ale nejvíce se prodávají jemné párky, párky s jogurtem a šunka nejvyšší jakosti.

Specialisté na výživové poradenství stále více apelují na to, abychom jedli dostatek bílkovin, tedy masa, tvarohu, zkrátka potravin, které nás udržují v dobré kondici. Projevilo se to nějak na nákupním chování lidí?

Řekl bych, že to hodně záleží na věkové kategorii kupujících. Starší lidé mají rádi tučnější a mladší generace, ta už je hodně ve svých prio­ritách vybíravá. Nakupuje podle různých doporučení, více si hlídá složení výrobků, preferuje méně tuku.

Nejednou jste potvrdil, že český zákazník má rád klasiku, tedy co si oblíbí, to pak kupuje velmi často. Přesto volá po no­vinkách… Víte už, čím obohatíte vánoční nabídku?

To se nezměnilo. Novinky se dlouho prosazují, než si spotřebitel zvykne. O tom, co připravíme před vánočními svátky, jsem zatím vůbec nepřemýšlel. Ale něčím určitě sortiment obohatíme, toto období si o nějaký „dárek“ přímo říká.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi