Peugeot E-3008: I úsporná jízda může mít charizma

Týden jsme v redakci testovali nový Peugeot E-3008. Motorizace, kterou jsme měli k dispozici, dosahovala výkonu 157 kW (210 koní) a vůz byl vybavený baterií o kapacitě 73 kW. Papírově příjemná kombinace parametrů. Jak si ale tento robustní fešák stál v reálném provozu?

Svalnatá architektura ve stylu coupé dodává tomuto vozu charizma. Bude rezonovat se sebevědomým dynamickým člověkem, pro něhož je reprezentativní vzhled zrovna tak důležitý jako hodnoty udržitelnosti. Francouzská automobilka je v designu na špici. Propojování protikladů jí vychází. Navíc, jsou-li křivky podtržené metalickým lakováním v modrém odstínu Obsession, je E-3008 svými proporcemi horkým kandidátem na manažerský vůz.

Interiér vyniká po stránce ergonomie i designu. Kombinace několika druhů materiálů opticky prosvětluje a zvětšuje kabinu vozu. Najdete mezi nimi například hrubě tkanou jasně šedou textilii, kůži nebo umě graficky zpracované plochy, které rozptylují a změkčují barevné ambientní osvětlení. Minimalizmus, který dbá na detail a není chladný ani nadmíru strohý.

Prostoru před řidičem dominuje jediný panel o úhlopříčce 21“, který sdružuje přístrojovou desku, infotainment a řadu ovládacích prvků. Má rychlou odezvu, příjemnou grafiku a je výborně čitelný. Přestože je ovládání nejrůznějších prvků soustředěné právě na displeji, řadu funkcí dokážete přehledně a rychle zpřístupnit i díky nastavitelným i-Toggles, což jsou programovatelná „virtuální“ tlačítka.

Přístup k vyhřívání nebo odvětrávání sedadel, vyhřívání skel nebo rychlému spuštění klimatizace ale najdete i přímo na středové konzoli, kde se nachází také ovládání jízdních režimů, výstražných světel nebo elektronická parkovací brzda. Ovládací prvky tak dokonale obklopují prostor řidiče a chvílemi si v autě připadáte jako v raketoplánu. Volant s osmihranným věncem je kompaktní, ale ani jemu designéři nezapomněli přiřknout mnoho dalších funkcionalit.

Peugeot E-3008 je prostorný. Začneme kufrem, který nabídne standardně 520 l, což je už dost nejen pro pracovní účely, ale také pro víkend s rodinou na chatě. Místo pro řidiče a spolujezdce je také dobře řešené. Máte pocit, že se tady zkrátka můžete nadechnout. Že vám nic nebrání cítit se zde pohodlně, i když máte ve zvyku bohatě gestikulovat. Pasažéři vzadu se však musí trochu uskromnit.

A co jízdní vlastnosti? Podvozky vozů Peu­geot obvykle chválíme, 3008 postavená na 20palcových kolech je ale na nerovnostech víc rozvlněná, než jsme očekávali. Nejde o zásadní diskomfort, ale rozdíl mezi režimem eco a sport vás přesvědčí, že tahle šelma umí být ještě o něco zábavnější. Přepnete-li na sportovní jízdu, dostanete to nejlepší z podvozku i stability. Zážitek z řízení, akcelerace, dynamika. Všechno to vás bude těšit na maximum. Jenže za to zaplatíte asi o třetinu nižším dojezdem. A tak je rázem ze skoro 600 km téměř 400. Zato v režimu eco a kombinovaném stylu jízdy budete z hlediska dojezdu cítit o mnoho více klidu v duši. A v městském provozu se ani nenadějete a zjistíte, že od pondělí do pátku byste to v klidu zvládli na jediné dobití baterie.

Proč si tedy kupovat elektromobil? Je to otázka hodnot a otázka výzev, kde rychlost nehraje prim. Najít totiž rovnováhu mezi úspornou jízdou, pohodlím, klidem a náklady není jednoduché, ale Peugeot E-3008 vám v tomto směru nabízí zajímavou cestu s pořádnou dávkou charizma.

Kateřina Šimková