Společnost Albatros Media a. s. koupila 100% podíl v předním českém nakladatelství odborné literatury pro manažery, podnikatele a ekonomy Management Press. Touto akvizicí se rozrůstá portfolio nakladatelství vlastněných Albatros Media na deset samostatných značek. Mediální skupina Albatros Media tak rozšiřuje svůj vliv na českém knižním trhu a potvrzuje svou pozici lídra s tržním podílem více než 10%. Značka Management Press zůstane v portfoliu nakladatelských značek společnosti Albatros Media zachována.
Nakladatelství Management Press je předním českým nakladatelstvímodborné literatury více než 20 let. Vydává literaturu pro manažery, knihy o osobním rozvoji i ekonomické monografie.Albatros Media touto akvizicí výrazně posílila své působení v non-fiction literatuře a do svého portfolia získala bestselerové autory, jako jsou Stephen R. Covey, Peter F. Drucker, Tom Peters, Peter Senge, W. Timothy Gallwey, Bronislava Hořejší, Jindřich Soukup, Zbyněk Revenda nebo Jaromír Veber.
„Velmi si vážíme toho, co předchozí vlastníci ve spolupráci se svým týmem za dobu existence nakladatelství Management Press dokázali, a cítíme povinnost na tuto silnou tradici navázat dalšími skvělými vydávanými tituly pro manažery, podnikatele a ekonomy. Naplňujeme tak vizi a strategii skupiny Albatros Media, která spočívá především v přinášení kvalitních knižních titulů čtenářům a prohlubování zájmu o knihy v ČR,“ uvedl Václav Kadlec, generální ředitel Albatros Media a. s., a dodal: „Nakladatelství Management Press v nejbližší době významně rozšíří svou vydavatelskou činnost, a bude přitom plně využívat zázemí silné, rostoucí a stabilní skupiny Albatros Media.“
Pavel Novotný, dosavadní jednatel a ředitel nakladatelství Management Press k akvizici dodává: „Velmi nás těší zájem tak významného hráče na knižním trhu, jako je Albatros Media, o naši společnost. Předáváme naše dlouhodobě budované nakladatelství silnému strategickému partnerovi, a jsme rádi, že má zájem jej nadále rozvíjet tak, aby i v budoucnu naplňovalo své poslání a vydávalo užitečné knihy pro manažery, podnikatele a ekonomy.“
Společnost Albatros Media a.s. dosáhla v loňském roce tržeb ve výši cca 450 mil. Kč. Její produkce pokrývá více než 10% nakladatelského trhu v České republice; každoročně uvede na trh kolem tisícovky knih. Vedle deseti samostatných nakladatelství (Albatros, CooBoo, Plus, Motto, XYZ, CPress, Computer Press, BizBooks, Edika a Management Press) vlastní Albatros Media také většinový podíl ve společnosti s elektronickými knihami eReading, vydává knihy též v rámci partnerského projektu Edice České televize.
Albatros Media, a.s. je mediální společnost a největší knižní vydavatelství v ČR. V návaznosti na tradici sahající až k roku 1949 společnost vydává více než tisíc knižních titulů ročně. Skupina zaštiťuje knižní nakladatelství Albatros, CooBoo, Plus, Motto, XYZ, Edika, BizBooks, CPress, Computer Press, Management Press, partnerský projekt Edice České televize a nakladatelství elektronických knih eReading
(tz)