Nové golfisty si vychováme

M_3Golf je v mých představách rytířským sportem lidí vyššího věku a společenského postavení. Naproti tomu odborníci tvrdí, že jejich zelené plochy s jamkami patří všem. Vyplývá to i z rozhovoru s ředitelem skupiny CZ Golf
Ing. Martinem Šrámkem.

Při pohledu z okna vidíme, že se letošní golfová sezona chýlí ke svému konci. Jak ji v CZ Golf hodnotíte vy?

Letošní sezonu hodnotíme pozitivně. Počasí oproti minulým letům bylo více méně ideální, a nezaznamenali jsme tak větší výkyvy v návštěvnosti našich rezortů způsobených špatným počasím. Většinu stanovených cílů jsme splnili. Bohužel se však začíná projevovat negativní trend, kdy velikost golfové populace v České republice stagnuje, přitom hřišť neustále přibývá.

Jak proti tomu CZ Golf bojuje?

Strategií naší společnosti je výchova nových golfistů. Nemyslím tím jen nových generací, ale chápeme golf jako aktivitu, která je vhodná pro každého a se kterou se dá začít kdykoliv. Máme ucelený program pro začínající hráče, který nazýváme Evoluce golfisty. Je to projekt několika na sebe navazujících kroků, který umožňuje začátečníkům začít hrát golf při vynaložení minima času a financí. Od Prvního odpalu za 200 korun přes oblíbený balíček Jdu na golf! až po například Prvočlenství.

O balíčku Jdu na golf! je slyšet i mimo golfový svět, čím se vám to povedlo?

Nebyla to náhoda, že jsme na nasyceném golfovém trhu uspěli. Už jen samotný koncept balíčku, kdy za 990 korun začátečník dostane tři značkové hole, dvě lekce s trenérem, tréninkové míčky nebo míčky do hry, je skutečně dobrá nabídka. Mimo toho jsme balíček Jdu na golf! udělali nestranný, v současnosti je tento produkt k dostání na všech pěti českých rezortech CZ Golf a dalších šesti hřištích zapojených do tohoto projektu. Za necelý rok existence balíčku Jdu na golf! si ho vyzkoušelo už více než tisíc hráčů.

Golf má stále u části golfové populace nálepku drahého a nedostupného sportu, nesetkáváte se s předsudky?

S nimi se pochopitelně setkáváme, ale snažíme se dlouhodobou a trpělivou prací budovat image golfu jako volnočasové aktivity otevřené pro celou rodinu. Proto velké úsilí věnujeme marketingu a budování pozitivní image nejen naší společnosti, ale golfu obecně. Od seriálu dní otevřených dveří Jdu na golf! RoadShow přes turnaje dvojic golfista-negolfista až třeba po skutečnost, že na našich hřištích si může zahrát skutečně každý bez jakýchkoliv administrativních překážek.

Výchova nových golfistů je jistě záslužná činnost, nedívají se aktivní golfisté na začátečníky skrz prsty?

Z toho jsme pochopitelně měli obavu, ale ukázalo se, že golfisté, a především naši členové jsou tolerantní a chápou naše aktivity. Někteří z nich se do výchovy nových hráčů sami zapojují – a za to jsou od nás odměňováni.

Existuje stále klubový život golfistů tak, jak ho známe ze starých filmů?

Členové jsou pro nás další klíčovou skupinou, snažíme se obnovit tradiční klubový život pořádáním různých akcí pro naše členy. A ti, kteří se zapojit nechtějí, u nás alespoň mohou využívat stále zvyšující se standard našich rezortů.

Jaké největší novinky u vás chystáte na sezonu 2015?

Marketingově jsme sezonu 2015 zahájili již
1. září. Největší změnou z pohledu golfistů je zavedení celodenního vstupu na naše rezorty, do této doby věc nevídaná. Jednoduše si pořídíte celodenní green fee a nikdo nezkoumá, zda-li odehrajete jen tradičních 18 jamek, nebo jich za den na našem rezortu stihnete třeba 27 nebo 36. Prostě jedete na golf a můžete zde strávit celý den bez omezení.
Naší prioritou však zůstává příprava nových golfistů, pokud jsme letos přivedli ke golfu tisíc nováčků, tak na příští rok jich plánujeme přitáhnout násobně více.
za pozvání na golf poděkoval
Pavel Kačer