Nepodceňujte osobní kontakt se zákazníky

úsměv - Creative Commons

Ač by se snad zdálo, že v dnešní přetechnizované době potenciální zákazníci spíše oceňují bezchybné e-shopy, podporu internetových plateb a jednoduchost a rychlost ve vyřizování objednávek, opak je často pravdou. Osobní kontakt se zákazníkem je stále půlka úspěchu, dejte si na něm záležet.

Nepřetržitá a spolehlivá podpora zákazníků je v podnikání vždy na prvním místě. A to v každém oboru a za každých podmínek. Měla by tedy fungovat i v případě, že váš obchod funguje pouze online. Pokud však máte možnosti, zvažte vždy zařízení místa, kam mohou klienti dojít a informovat se o službách.

Většinou se nabízí zařídit kamennou prodejnu, showroom či alespoň kancelář, kde je možné se věnovat více náročným zákazníkům. A přestože mnozí argumentují tím, že vše lze v současné době již zařídit na internetu či po telefonu, je lepší dát kupujícím možnost volby. Zatímco internetové stránky míří na cílovou skupinu, která je na internetu jako ryba ve vodě, nesmíme zapomínat na generaci, která na osobní rozhovor nedá dopustit.

Pokud již disponujete kamennou prodejnou a patříte mezi ty podnikatele, kteří každý měsíc porovnávají mizivé zisky z osobního prodeje spolu se zisky z online obchodu, možná se vám v hlavě uhnízdila myšlenka realizovat obchod pouze pomocí e-shopu. Namísto toho však nejprve popřemýšlejte nad tím, co by se dalo zlepšit, než se definitivně rozhodnete

Kvalifikovaný personál

Obchod bez kvalifikovaného a přátelského personálu s obchodním duchem jako by ani nebyl. Jsou to právě zaměstnanci, s kým se zákazníci radí, koho se ptají a od koho očekávají znalosti o nabízených produktech. Volbu personálu byste tedy měli pečlivě zvážit a rozhodně na jeho ohodnocení nešetřit.

Speciální nabídky

Ve chvíli, kdy možný zákazník zamíří k vám na prodejnu, ještě stále nemáte vyhráno. Účinné jsou nabídky 2+1 zdarma či další varianty slev. Pro to, abyste však přesvědčili zákazníka o kvalitě produktu, je třeba jim tu kvalitu dokázat. Se stále větší oblibou se v kamenných prodejnách setkávají podlahové a pultové displeje, které slouží k zviditelnění zboží a další propagaci. Je možné je nechat vyrobit na zakázku s designem podle vašeho přání či si můžete nechat poradit od odborníků, jaká varianta je pro vaše podnikání nejvhodnější. V tom je naprostou jedničkou na českém trhu výrobce POP a POS materiálů Paketo.one. Důkazem je například fakt, že letos získali první místo v kategorii Prostředky podpory prodeje in-store.

Rychlá reakce na poptávku

Přestože neustále slýcháme, že je třeba býti originální, občas se originalita nevyplatí tolik jako reakce na poptávku místních. Je důležité neustále sledovat konkurenci a měnit svou nabídku a cenu podle ostatních. Až když získáte to privilegium, že vás zákazníci budou vyhledávat jako první, je možné se tolik neohlížet na to, co a za kolik prodávají ostatní podnikatelé v regionu. Do té doby je však dobré být přizpůsobivý a umět si přiznat, které nápady za něco stojí a které nikoliv.

Nezapomínejte také, že zákazníkům je důležité naslouchat. Nejen, že tím získáte přehled o jejich tužbách a přáních, ale také bude jasné, že máte zájem o to, abyste tato přání splnili.