2. největší likérka: Nová strategie a změna jména na Palírna U Zeleného stromu

PALIRNA_ZNACKA_colour_cmykDruhá největší česká likérka – Palírna U Zeleného stromu (dříve GRANETTE & STAROREŽNÁ Distilleries) přichází s novou strategií. Likérka chce více navázat na svou ojedinělou, téměř 500 let dlouhou tradici prostějovské palírny a budovat své strategické značky Stará myslivecká, Blend 42 vodka a Hanácká vodka. Zároveň chce více rozvíjet své aktivity v zahraničí. S tím souvisí i návrat k tradičnímu názvu Palírna U Zeleného stromu a změna loga. Uvedli to na dnešní tiskové konferenci zástupci likérky.

Pavel Kadlec, ředitel Palírny U Zeleného stromu: „Naše likérka má ojedinělou historii, která začala již v roce 1518. Jde o unikát nejen v Česku, ale v rámci celé Evropy. Zatím jsme v Evropě nenašli palírnu, která by měla delší historii než my. V nové strategii chceme na tuto skutečnost navázat, vrátit se ke kořenům a využít umu a fortelnosti nasbíraných za staletí. S tím také souvisí změna názvu i loga firmy. Toto dědictví nás zavazuje k dalšímu budování a rozvoji naší společnosti. Naším záměrem je upevnit pozici dvojky na českém trhu, budovat hodnotu strategických značek a během následujících pěti let více posílit export. Chceme, aby alespoň jedna z našich strategických značek byla významným hráčem na třech světových kontinentech.“

S tím souvisí i rozvoj výrobního závodu likérky v Prostějově. „V roce 2013 jsme instalovali novou stáčecí linku s kapacitou až 12 000 lahví za hodinu a plány do budoucna zahrnují modernizaci dalších dvou stáčecích linek a vybudování nových skladovacích hal. Investice v příštích několika letech budou v řádech desítek milionů korun,“ řekl ředitel výrobního závodu v Prostějově Michal Šoman.

2016: Rostly strategické značky i celkové prodeje

Rok 2016 byl jedním z nejúspěšnějších v historii likérky. Celkové tržby vzrostly o 4,2 procenta na 1,416 miliardy korun. „Za růstem prodejů nestojí pouze příznivá ekonomická situace. Investovali jsme do našich strategických značek Hanácká vodka, Stará myslivecká a Blend 42 vodka. To se projevilo ve významném nárůstu jejich prodejů. Hanácká vodka narostla o 45 procent v objemu prodejů a byl to rekordní rok i pro Blend 42 vodku a Starou mysliveckou,“ uvedl Pavel Kadlec.

Hospodářský výsledek před auditem za rok 2016 je 22 mil. Kč.

„Největším úspěchem z pohledu marketingu je repositioning a s ním spojená launchovací kampaň na Hanáckou vodku, která zahrnovala redesign etikety, intenzivní TV kampaň a online komunikaci. Z průzkumů máme potvrzený pozitivní dopad na vnímání a znalost značky. Další prioritou pro nás bylo rozšířit spotřebitelskou zkušenost se Starou mysliveckou Reserve, českou specialitou, která díky dvojímu zrání v dubových sudech po dobu 4 let získává jedinečnou chuť whiskového charakteru,“ řekla Zuzana Behová, marketingová ředitelka Palírna U Zeleného stromu.

2017: Plán tržeb je 1,542 mld. Kč, což je nárůst o 8,9 procenta

V roce 2017 plánuje Palírna U Zeleného Stromu další růst celkových tržeb, a to až o 8,9 procenta. „Chceme nadále posilovat postavení našich strategických značek. Velké plány máme se Starou mysliveckou Reserve, kterou bychom chtěli ve vnímání spotřebitelů posunout více do segmentu whisek. Významnou marketingovou podporu plánujeme i pro Blend 42 Vodku a Hanáckou vodku. Již v letošním roce máme v plánu prosadit se s našimi produkty na významných zahraničních trzích, jako jsou USA, Čína, Japonsko nebo Filipíny,“ uvedl Pavel Kadlec.

O firmě Palírna U Zeleného stromu a.s.:

Palírna U Zeleného stromu a.s. je přímým nástupcem českých likérek GRANETTE a Starorežná Prostějov. Navazuje na téměř 500 let dlouhou a bohatou tradici obou předních českých tradičních výrobců lihovin. Objemem výroby 120 tisíc hektolitrů alkoholických nápojů ročně je druhým největším výrobcem lihovin v České republice. Zároveň je největším ryze českým výrobcem lihovin na českém trhu. Do výrobního portfolia firmy patří více než stovka produktů. Mezi nejznámější značky patří Stará myslivecká, Blend 42 vodka či Hanácká vodka. Své značky firma také úspěšně vyváží. S produkty pocházejícími z výrobních linek Palírna U Zeleného stromu a.s. se zákazníci mohou setkat v dalších patnácti zemích pěti světových kontinentů. Na domácím trhu pak firma také distribuuje značky Pushkin, Berentzen, Garrone či Appleton Estate, Bushmills a další.

(tz)