Dvířka pro náročného architekta i nadšeného kutila

Kdo z nás nezařizoval kuchyň, byt, rodinný domek nebo kancelářské prostory firmy? Kdo z nás nesnil o ideálním domově, neobvyklé image firmy, o prostředí, jež bude inspirovat, uklidňovat i provokovat? A kdo se při takové činnosti spálil, napálil, rozpálil, když zjistil, že řemeslníci a další dodavatelé materiálu i prací zakázku ošidili odflákli, znehodnotili? Že vaše příběhy rázem ožily? Najdou se mezi nimi ale určitě i takové, které člověk rád dá k dobrému, jimiž s chutí šíří kladné reference. Třeba o firmě Trachea, a.s. Ta je největším českým výrobcem nábytkových dvířek a pro své odběratele dělá první poslední. Martin Dusík, vedoucí obchodního oddělení Trachea (na snímku), to potvrdil:

Nábytková dvířka firmy Trachea jsou novodobou legendou v nábytkářském průmyslu u nás. Co na nich odborná veřejnost nejvíce oceňuje? Co se líbí architektům, výrobcům kuchyní na míru, spotřebitelům – uživatelům?

Myslím si, že za našimi úspěchy stojí jak skvělý servis, tak i vysoce kvalitní zpracování, široký sortiment a příznivá cenová dostupnost našich produktů, což rozhodně není vždy na trhu samozřejmostí. Díky tomu jsme v současnosti schopni našim zákazníkům nabídnout řešení ušité na míru téměř jakémukoliv interiéru. Bez problémů si u nás vybere jak architekt, který hledá vysoce designová dvířka do exkluzivního interiéru svého náročného klienta, tak i například nadšený kutil, který chce do své dílny odolná dvířka, která toho hlavně co nejvíce vydrží.

Jako největší producent kuchyňských a obecně nábytkových dvířek u nás hojně inovujete. Čím se vylepšování a obměna sortimentu řídí?

Pokud chceme obstát v silné konkurenci a zároveň svým zákazníkům nabídnout co nejširší sortiment kvalitních produktů, které jim pomohou k vytvoření jejich vysněného interiéru, je pro nás sledování technologických i materiálových inovací nezbytností. Zároveň ale nemůžeme bezhlavě sáhnout po každé novince, která se ve světě nábytkových dvířek objeví. Je třeba prozkoumat velikost a připravenost trhu, časovou, logistickou i finanční náročnost uvedení nových technologií do výroby i dlouhodobou perspektivu toho, co nám i zákazníkům nový produkt přinese.

A podle čeho volíte dekory a barvy? Jak zjišťujete, která bude právě tou pravou třeba za rok? Sledujete světové trendy, nebo raději střílíte od boku?

Každý rok navštěvujeme hned několik velkých veletrhů nábytkového designu. Když si pak procházíme ty krásné expozice významných veličin světového designu, které víceméně rozhodují o budoucích trendech, hodně nám to napoví, které odstíny a dekory budou v následujícím roce v kurzu. Kromě toho spolupracujeme i s mnoha architekty a designéry, kteří jsou pro nás také velkou inspirací a pomáhají nám utvářet představu o tom, na který dekor pro příští rok vsadit. A nesmím samozřejmě zapomenout ani na naše zákazníky. Díky statistikám prodejů dobře víme, jaké odstíny a dekory se jim líbí nejvíce, což nám pomáhá odhadnout, jak asi budou na naše novinky reagovat.

Vaší ctí je kvalita, na niž zaměřujete pozornost stále více. Stojí za ní mnoho investic, nejnovější technologie. Nechtějí toho zákazníci až příliš?

Tak teď jste mi připomněla scénku z Cimrmanů o hostinském, který si postavil hospodu u silnice a pak se divil, že mu do ní chodili lidi. My si tedy na požadavky svých zákazníků rozhodně nestěžujeme a určitě před nimi nezavíráme oči – naopak jsou pro nás motorem, který žene naši práci kupředu, a snažíme se jim proto co nejvíce naslouchat. Ukazují nám, co zlepšovat, a pomáhají nám tak být vždy o krok před naší konkurencí.

Konkurence na trhu je ve vašem oboru hodně o kvalitě. Nese vám to úspěch, dobrou image, zakázky. Jak právě kvalitu komunikujete směrem ke koncovým spotřebitelům? Jak jim dáváte vědět, že jste to právě vy, kdož by se měl těšit jejich přízni?

Velkou roli v tomto ohledu hrají naši obchodní partneři a prodejci, kteří jsou hlavními prostředníky pro komunikaci s našimi koncovými zákazníky. Snažíme se je proto vzdělávat a poskytovat jim co nejvíce informací o našich produktech. Dalším způsobem komunikace s koncovými zákazníky je pak projekt Kvalita Trachea. V rámci tohoto obchodně-argumentačního projektu se snažíme formou videí a pravidelně aktualizovaných karet kvality upozornit, na co se mají zákazníci zaměřit při výběru nábytkových dvířek, a zároveň tak podpořit vysokou kvalitu dvířek Trachea.

Řada firem má kancelářský nábytek právě s dvířky Trachea. Proč zvolit do těchto prostor právě váš produkt?

U kancelářského nábytku jsou důležitými kritérii nejenom design, ale také snadná údržba, funkčnost a dokonalá ergonomie. Myslím si, že díky kvalitním, jednoduše udržovatelným povrchům i široké nabídce praktických úchytek a způsobů otevírání dovede většina námi nabízených produktů tato kritéria bez problémů splnit.

Grafika Overface. Jak ji charakterizovat? Mohu si v roli například kuchyňského studia navrhnout, jaká dvířka chci pro své náročné a kreativní klienty?

Nejenom v roli kuchyňského studia, ale i v roli samotného zákazníka! Overface je jedinečným způsobem, jak zpestřit interiér a umožňuje přenést na povrch dvířek i jiných nábytkových ploch téměř jakoukoliv grafiku. Zákazník se přitom může rozhodnout, zda nám v elektronické podobě zašle svůj vlastní motiv, anebo si vybere ze základní nabídky vzorů Trachea či z milionů fotografií a obrázků z databáze Fotolia, jejichž výběr je nabízen v rámci Overface zcela zdarma.

Letošní rok se chýlí k závěru. Nač byste si na Silvestra rád připil?

Na příští rok chystá Trachea opět mnoho novinek a s tím je vždy spojena spousta náročné práce. Rád bych si tedy připil na naše pevné nervy, abychom vše zvládli se stejnými úspěchy jako v letošním roce. A pak také samozřejmě na své zdraví i zdraví všech svých blízkých, kolegů i našich zákazníků a obchodních partnerů.

otázky připravila Eva Brixi

www.trachea.cz