Nešetřit na surovinách je tajemství našeho úspěchu

Chuť chleba a pečiva z Pekárny a cukrárny Hořovice jsou určitě tím, co dokáže okouzlit mnohého spotřebitele. Nevím sice, kdo receptury sestavuje a podle jakých měřítek, jisté však je, že zákazníka dokáže každý ten kousek, ať je to houska, nebo super zdravý chléb, čímsi oslovit, navnadit a přivést k věrnosti. Stejné to bylo se mnou – Hořovický řemeslný pecen mne kdysi uchvátil a byla jsem ochotna jít pro něj světa kraj. Ještě před nedávnem jsem v Praze měla zmapované prodejny, kde se dal koupit, a podle toho, kudy moje cesty zrovna vedly, jsem týden co týden mířila tam či onde právě pro tento bochník (stoupla u nás doma také spotřeba sádla a škvarků, ale myslím, že to není nic proti ničemu). Teď už to mám jednodušší – od letošního roku si ho mohu kupovat v prodejně Lidl tam, kde bydlím.

Jasný důkaz o tom, že z PAC Hořovice s.r.o. lidem chutná, že si „trh“ vyžádal, aby chléb tohoto druhu byl lidem blíž… Dušan Kunčický je ředitelem jedné z pekáren, té v Příbrami. Osobně se také rok co rok účastní vyhlášení vítězů v soutěži Čeká chuťovka, kde přebírá jménem svých kolegů ocenění, jež PAC Hořovice získává. Přítomné vždy zaujme nejen ochutnávkou toho, nač jsou „jeho“ pekaři pyšní, ale i svérázným humorem, který je jeho spolehlivým identifikačním znakem. Tentokrát jsem se ho zeptala:

Pekáren je v České republice hodně. Čím se od sebe liší a čím si konkurují?

Rozdíl je ve velikosti pekáren, v množství zaměstnávaných lidí, technické vybavenosti, šíři vyráběného sortimentu, počtem zavážených zákazníků… Naše společnost, která se skládá ze tří provozoven (Hořovice, Příbram, Beroun), zaměstnává kolem 600 lidí a svými zhruba pěti sty výrobky obslouží denně na 1000 odběratelů. Pro naši pekařskou kvalitu si nás někteří naši obchodní partneři vybrali i jako dodavatele baleného sortimentu pro celou Českou republiku.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Co pěkného se podařilo příbramské pekárně v loňském roce?

Udržet si naše kvalitní zaměstnance, pomocí investic do nových technologií vylepšit kvalitu některých výrobků a usnadnit práci našim kolegům, navýšit výrobu, a co hlavně – udržet si úsměv a pocit radosti z dobře odvedené práce.

PAC Hořovice uspěla také v soutěži Čes­ká chuťovka. Ta oceňuje výrobky českých potravinářských firem podle zajímavého kritéria – podle chuti. Je to unikátní a zároveň přesné i v té různorodosti zákaznických preferencí. Přinesly vám zkušenosti z účasti v této soutěži něco podstatného, daly inspiraci?

Účast v České chuťovce a v Dětské chuťovce je pro nás prestižní záležitostí. Získané ocenění, slavnostní ceremoniál v reprezentativních prostorách Senátu České republiky, setkání s ostatními odborníky z potravinářství, kteří dělají výborně svoji práci, to vše je pro nás inspirací.

A podle čeho spotřebitelé nakupují pekařské výrobky – podle toho, zda jim chutnají, nebo podle toho, jak vycházejí vstříc zdravému životnímu stylu?

Určitě podle chuti. Ale nejideálnější je varianta chutné a odpovídající zdravému životnímu stylu. I takové výrobky máme v nabídce. Chléb Fajnšmekr nebo Záparový chléb lehce namáznutý máslem, se šunkou a pokrájeným rajčátkem… Lahoda!
Vybrali jsme si cestu používání poctivých receptur. Nechali jsme původní receptury s kvalitními surovinami a nesnažíme se ponižovat jejich množství na úkor zákazníka s vidinou maximalizace zisku. Nešetřit na surovinách, to je jedno z tajemství našeho úspěchu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Čeho se v Příbrami a Hořovicích upeče nejvíce? Chleba, rohlíků a housek, nebo sladkého pečiva?

Když bychom to převedli na kila, tak nejvíce je to chlebů, kdyby na kusy, tak to je rohlíků. Víte, že když byste za rok upečené rohlíky naší společností poskládali za sebe, vznikl by řetěz o délce 18 000 km?

Novinek není nikdy dost, ale – cožpak lze ještě něco nového ve vašem oboru vymyslet?

Stále je možné vymyslet něco nového. Musíte sledovat trendy ve společnosti, novinky ve vašem oboru, ptát se svých zákazníků, pátrat a inspirovat se i v jiných oborech. Můžete vymyslet cokoliv, ale stejně nejdůležitější je mít svůj vysoký standard, který je pro zákazníka důležitý. Kvalita výrobků, spolehlivost a servis. A právě to se snažíme nabídnout.

Pekařině rozumíte a máte ji rád. Stejně tak jako humor. Pomáhá vám právě on ve chvílích, kdy řešíte zapeklitosti všedního dne?

Ano, vždyť přeci s úsměvem jde všechno líp. Jasně, že když se něco nepovede, nemá člověk moc dobrou náladu. Ale když vidíte kolem sebe partu lidí, kteří jsou pro věc stejně zapáleni jako vy, úsměv se vám rychle vrátí.

ptala se Eva Brixi