Síla fota je ve skle

Moderní a neotřelý pohled na provedení fotografií… Tento přístup prezentuje metoda LikeFoto. Jde o využití spojení digitálně přesného tisku fota, kaleného odolného skla a neblednoucích barev. O podrobnostech zajímavé a praktické služby jsem hovořila s Ing. Alešem Rychetským, manažerem projektu.

Skleněné obrázky a obrazy na stěnu jako milá a zároveň atraktivní dekorace. Spojení nápadu, nových technologií i touhy lidí mít něco jiného, než je obvyklé. To je princip služby LikeFoto?

V podstatě se s tímto dá souhlasit. LikeFoto představuje rychlé a jednoduché řešení pro každého z nás, kdo hledá kvalitní a hodnotnější provedení fotografie než v papírové podobě a v paspartě. Hlavním principem je technicky vyspělý výrobek – grafické sklo, konkrétně digitálně natisknutá fotografie napevno zalaminovaná pod sklo. Součástí je samozřejmě snadné online objednání, rychlá výroba a dodání. Na výběr jsou čtyři základní velikosti od mini po maxi a problémem samozřejmě není atypický rozměr.

Čí to byl nápad? Jak je značka dlouho na trhu?

Samotná značka LikeFoto je celkem mladá, funguje necelé dva roky. Nicméně technologie laminace skla je na českém trhu už deset let. Je využívána na velkoformátové obklady stěn z Grafoskla. Podstata vzniku LikeFota vyplynula vyloženě z potřeby oddělit velkokapacitní výrobu s interiérovým sklem – Grafosklem, od požadavků koncových zákazníků na rychlé a snadné řešení pro jejich osobní fotografie zdobící interiér.

Každá společnost má z nejrůznějších akcí spousty fotografií a některými by se ráda pochlubila, například by mohly zdobit recepci či chodby sídla. S kým se může o takové větší zakázce v LikeFoto poradit? Jak má postupovat?

Tady je postup pro každého zákazníka stejný. Pro jednoduchost celého procesu se objednávka provádí přes e-shop, do kterého se fotografie nahrají a objednají v potřebných kusech. Nicméně při specifických požadavcích, a to jak na počet, tak velikost LikeFota je samozřejmě k dispozici kontaktní e-mail. LikeFoto se již několikrát stalo originálním doplňkem firemních prostor, běžně jsou jím řešeny lékařské diplomy v ordinacích či různé certifikáty a diplomy, kterými se daná firma prezentuje ve svých prostorách.

Fotka za sklem – také se využívá jako milá pozornost zpravidla v osobní rovině. Jaké druhy dárků takto ponejvíce vznikají?

Toto je asi nejčastější využití LikeFota. Sklo opravdu fotce dává mnohem vyšší hodnotu, než když ji předáváme v rámečku. Navíc LikeFoto žádný rámeček nemá, a tudíž se hodí do všech prostor. Co se týká motivů, tak jasný prim hrají rodinné fotografie, tj. rodiče s dětmi nebo prarodiče s dětmi. Vůbec prarodiče jsou jedni z nejvděčnějších příjemců LikeFota. V době sociálních sítí se prarodiče velmi těžce dostávají k fotografiím svých vnoučat, proto právě oni hodně oceňují zpracování v podobě LikeFota. Dalším častým motivem jsou zamilovaní lidé, svatby a v neposlední řadě samozřejmě naši čtyřnozí mazlíčci. V podstatě v LikeFoto se dá najít vše, co máme rádi, nebo vše, na co rádi vzpomínáme.

Musí jít vždy o fotografie, které se zušlechťují tímto způsobem, anebo mohu dát pod sklo třeba reprodukci kresby Josefa Lady či Pabla Picassa? Nebo svoji vlastní koláž, vzácný dopis, který mi zůstal jako památka či první tahy tužkou svého potomka?

Pod sklo LikeFota se dá zalaminovat prakticky cokoliv. Jedinou podmínkou je vysoká tisková kvalita, a tu vždy posuzuje grafik. Pokud kvalita podkladu nedostačuje, tak je se zákazníkem konzultováno, jak zakázku řešit. Je-li zdrojem papír nebo tištěná fotografie, bez problému se takový dokument přenese do digitální podoby. Pro rozšíření možností jsou k dispozici také fotobanky, v jejichž archivech si lze vybrat z mnoha reprodukcí, čehož využívají někteří architekti a designéři.

Také firmy takto mohou připravit své dárky pro zaměstnance, obchodní partnery např. jako vzpomínku na výročí nebo významnou společenskou událost. Využívají této možnosti?

Samozřejmě i toto je cesta, avšak nejde se přímo formou objednávek konkrétních LikeFot, ale jde spíše o dárkové poukázky. Na nich je uveden kód, pod kterým si každý obdarovaný zaměstnanec či obchodní partner z pohodlí svého domova zašle svoji fotografii do výroby. Je mu tím zaručeno totální soukromí.

Máte již své věrné zákazníky? Ty, kteří se vrací opakovaně?

Ano, objevují se už i zakázky, kdy byl klient natolik spokojený s první objednávkou, že objednal i další. Co nás ale těší více, je fakt, že chodí otevřené pochvaly na službu LikeFoto přes sociální sítě i poštou. Nutno poznamenat, že i u LikeFota platí pravidlo osobního doporučení – tj. někdo LikeFoto uvidí u svého známého a přesvědčí se o kvalitě. Pak už přichází s vlastním požadavkem a stačí pár kliků v e-shopu www.likefoto.cz  a o hodnotné foto je postaráno.

za rozhovor poděkovala Eva Brixi