Nákup musí být zážitkem

E-shop Snapbacks.cz si za osm let na trhu vybudoval pověst specialisty na kšiltovky v Česku i na Slovensku. Dá se říci, že zakladatelé Robert Glos a Petr Gürth tehdy objevili díru na trhu. Snapbacky, druh čepice, která má rovný kšilt a vzadu plastový zacvakávací pásek, jenž umožňuje nastavovat velikost, u nás prostě nebyly. Stálé oblibě se těší hlavně díky tomu, že dobře ví, jak držet krok s dobou. O módě v Čechách, podnikání v tomto oboru a plánech do budoucna jsme si povídali s Petrem Gürthem.

Čím je Snapbacks.cz jiný oproti běžným e-shopům?

Lišíme se právě v zaměření a specializaci na kšiltovky. Nabízíme zajímavé značky s velkou šíří výběru. Byly doby, kdy k nám nikdo jiný nedovážel značky bez lokálních distributorů. Hodně si zakládáme na péči o zákazníka. Chceme, aby nákup byl zážitkem. Ať online, nebo offline. I proto jsme asi v minulých letech vyhráli anketu shoproku.cz srovnávače Heureka v kategorii Cena kvality: módní doplňky.

Podle čeho vybíráte zboží pro Snapbacks.cz?

Oblíbenost značek se rok od roku mění. Trendy se střídají dokonce z týdne na týden. Podle aktuální poptávky se řídíme při výběru i my. Ačkoli některé značky mám v oblibě, nemohu je držet v portfoliu, pokud se vůbec neprodávají.

Řekněte, nač se můžeme těšit v letní nabídce?

Sázíme na značku Pleasures, kterou nabízíme exkluzivně. Na konci roku jsme představili jako první v Česku Chinatown Market. A další kolekce budou přibývat. Ale vracíme se i zpět ke klasice. Nově máme v portfoliu Guess, Dickies a další brandy.

Chlubíte se určitou exkluzivitou. Co jinde než u vás nekoupíme?

Exkluzivně prodáváme spíše menší značky, které nebývají moc známé, a to nás odlišuje od konkurence. Novinky získáváme díky kontaktům v Los Angeles, kde nové značky vznikají. Když si některá získá pozornost na Instagramu nebo v magazínech, sáhneme po ní.

Přemýšleli jste o dalších pobočkách? Vyplatí se ještě dnes kamenná prodejna?

Má to smysl, ale rozhodně ne v každém městě. Důležitá je lokace, kolemjdoucí dělají hodně. Spousta značek vyžaduje právě kamennou prodejnu!

Mění se nějak zásadně styl Čechů v oblékání? Jsou lehce ovlivnitelní trendy?

Kdo chce být in, musí trendy sledovat. Ale je na každém, zda chce být módní, nebo jít svou cestou. Sám rád nosím outdoor věci a v létě sandály. Stal jsem se tím vděčným objektem vtípků. Teď se trend změnil a najednou jsem in. Ale za chvíli to bude jinak.

Utrácejí Češi za oblečení více než dříve?

Nemyslím si, že by se za poslední roky nákupní chování nějak významně změnilo. Kdo kupoval před pěti lety triko za 1200 korun, koupí si ho i teď. Kdo kupoval dva kusy za stovku, půjde dál stejnou cestou.

Za jaké zboží se u vás nejvíce utrácí? Živí vás snapbacks, nebo boty a oblečení?

Z úzkoprofiového sortimentu nelze dlouho žít. Snažíme se být sice stále největším specialistou na kšiltovky, ale nyní je prodej rovnoměrně rozložen i mezi ostatní kategorie produktů.

Funguje vám recept, jak zákazníka zaujmout a udržet si ho?

Z velké míry využíváme komunikaci na sociálních sítích, zejména na Facebooku a Instagramu. Chceme zákazníkům a fanouškům ukazovat naše zboží, ale také si přejeme, aby se při tom bavili. Používáme emotikony, meme a snažíme se komunikovat aktuální témata. Jsme trochu punkoví, mluvíme jazykem naší cílové skupiny, baví nás to a vyplácí se to.

Co vás business naučil?

Neusnout na vavřínech a stále se rozvíjet, to je zásadní. Děláme práci s lidmi o generaci mladšími, takže to je stálá výzva.

za rozhovor poděkoval Pavel Kačer