Naše kosmetika: nanovlákna a přírodní polymer P3HB

Ondřej Mynář

Kosmetika je taková malá čarodějka. Dokáže kouzlit na naší tváři víc než dokonalý úsměv. Život bez kosmetiky si už neumíme představit. Přesto, že je v tomto oboru konkurence obrovská, vznikají další firmy, které se zabývají vývojem, výrobou i prodejem. V celém světě, Českou republiku nevyjímaje. Jednou z těch, které si již svou pozici na trhu obhájily, je společnost NAFIGATE Cosmetics, a.s. Jejím ředitelem je Ondřej Mynář:

Kosmetika Nafigate je velmi inovativní a staví na nejnovějších poznatcích a vlastním vývoji. Jaká je strategie značky?

Jako NAFIGATE Cosmetics se soustředíme na výrobu co možná nejúčinnější a šetrné kosmetiky. Zakládáme si na tom, aby účinky našich přípravků byly dlouhodobé, a proto kombinujeme inovativní látky s tím nejlepším z přírody. Jen takové ingredience, jejichž účinnost dokládají odborné studie, se dostanou do našich produktů.

Čím se vyznačuje váš sortiment, čím se liší od konkurence?

Nepoužíváme parabeny a chemickou parfemaci. V první řadě jsme však unikátní využíváním českých inovací, které jinde v kosmetice nenajdete. Jde například o nanovlákna a přírodní polymer P3HB.

A pro jakou zákaznickou skupinu jsou vaše výrobky určeny především?

Vybere si u nás každý, kdo překročil věkovou hranici 25 let. Náš sortiment obsahuje přípravky specializované pro konkrétní věkové skupiny, mezi které patří 30+, 40+ a 50+. Pleť se s věkem mění a každá věková kategorie potřebuje specifické látky ve vysokých koncentracích pro to, aby si zachovala svůj optimální stav.

Využíváte nanovlákna. K čemu jsou v tomto případě užitečná?

Jedna podoční maska obsahuje miliony nanovláken. Ve spojení s kyselinou hyaluronovou dokážou během 30 minut na krátkou dobu otevřít póry pokožky. Díky tomu usnadňují průnik aktivních látek do pleti. Nanovlákenné masky zároveň intenzivně redukují vrásky. Během jedné aplikace jich vyhladí až 75 %. Potvrdil nám to i Státní zdravotní ústav.

Kde všude lze přípravky koupit? Je hlavním prodejním centrem váš e-shop?

Ano, ale k dostání jsou i v kosmetických salonech po celé České republice. Na e-shopu www.nafigatecosmetics.cz mohou nakupovat koncoví zákazníci i kosmetičky. Na dotazy pravidelně odpovídá zákaznický
servis.

V posledních letech jste zákazníkům nabídli revoluční produkty, které silně světem kosmetiky zahýbaly. Nakolik úspěšně se zapsaly do novodobé historie zájmu klientů?

Uvádět inovativní produkty není vždy úplně jednoduché. Jejich první verze je potřeba aktivně testovat se zákazníky. To je zcela přirozený vývoj a my jsme rádi, že nám čeští zákazníci s vylepšováním pomáhají prostřednictvím věcné a upřímné zpětné vazby. Nanovlákenné masky mají v naší řadě jisté místo již déle než tři roky. Za tu dobu jsme jich prodali na desítky tisíc. Řadu s přírodním polymerem P3HB jsme uvedli se sprchovým mlékem, které polymer využívá jako rozložitelný peeling místo plastových mikročástic. I tento produkt si našel svou klientelu, které se líbí jeho šetrný přístup k přírodě. Polymer jsme poté využili v opalovacích krémech, kde plnil funkci nerizikového UV filtru. Po uvedení první generace jsme dostali cennou zpětnou vazbu, díky které dokážeme vyladit produkt k dokonalosti.

Chystáte i pro rok 2020 nějakou novinku?

Brzy představíme přírodní antioxidační olej a na základě nejmodernějších trendů vylepšíme část naší stávající řady. Poté uvedeme druhou generaci zmíněných opalovacích přípravků, která od minula urazila opravdu dlouhou cestu. Věříme, že vylepšené emulze obohatí trh s přípravky na opalování a že nám zkušenosti, které jsme v průběhu zdokonalování získali, poslouží ke vzdělávání zákazníků.

V manažerském týmu převažují ženy. Je to záměr? Čím se vyznačuje jejich přístup k povinnostem v porovnání s muži?

Záměr to není. V posledních dvou letech náš tým doplnilo i několik mužů. Rozdíly v přístupu k povinnostem nevnímám. Důležité je mít vyvážený tým, ve kterém funguje vzájemný respekt a konstruktivní týmová diskuze. Přístup celého týmu je důležité dlouhodobě budovat v souladu s firemními hodnotami.

A podle jakých měřítek svůj tým budujete?

Nejdůležitější je, aby se lidé chtěli vzdělávat, a tak posouvali dopředu sebe i firmu. Prioritou rovněž je, aby každý nový člen chápal, že firmu budujeme ve prospěch zákazníků a že partnerství s nimi je pro nás klíčové. Při výběru nových členů mě zajímají zkušenosti ze zahraničí a to, jak tráví volný čas. Ve firmě zachováváme rovnováhu mezi prací a časem na sebe. A je pro nás důležité, aby tato filozofie člověku vyhovovala.
Firma si definovala své hodnoty, svou kulturu, své vize. Na čem staví především?

Na touze poskytovat zákazníkům účinné, vědou ověřené produkty, které při dlouhodobém používání zachovávají přirozenou krásu pleti. Inovace, znalost globálních trendů a účinné látky se snoubí v produktech, které pečují o pokožku, a zároveň slouží jako důkaz o tom, že naše hodnoty nejsou jen prázdnými slovy na papíře.

otázky připravila Eva Brixi