S filozofií značky DS napříč republikou

Martina Bedrnová – ředitelka značky DS

Značka DS je typickým představitelem francouzského stylu života.
Za vznikem jednotlivých modelů stojí atributy, které oceňují ti, kteří si potrpí na osobitost, výjimečnost, design, neotřelost se špetkou praktického luxusu nebo hravost ve všemožných podobách. V České republice takových lidí není málo. Proto na náš trh před pár lety tato francouzská automobilová značka vstoupila s poměrně velkým očekáváním. Jejím cílem bylo přinést potěšení pro každý den. A povedlo se. Nejprve vzniklo zastoupení v Praze, ale ukázalo se, že je to málo. Letos přibyla Ostrava a počítá se s Brnem. Nejen to naznačila v rozhovoru Martina Bedrnová, ředitelka značky DS v České republice:

Francouzská automobilová značka DS se přiblížila zákazníkům z Moravy. V Ostravě jste otevřeli autorizovaný servis, kde je možné si auto objednat a získat veškeré užitečné informace. Proč zrovna v Ostravě?

Doposud byla značka DS zastoupena pouze v Praze, kde jsme loni vybudovali reprezentativní a unikátní prodejnu DS STORE. Nicméně praxe nám ukazuje, že pro zákazníky z Moravy je Praha přece jen daleko a mají větší jistotu, pokud se mohou spolehnout na servis v blízkosti svého bydliště. Přibližně třetina poptávek po nových vozech přichází právě z Moravy, a tak jsme takto díky novému DS zastoupení u ostravské společnosti KODECAR schopni jednodušeji poskytnout i testovací jízdu s vozy DS v moravském regionu.

A bylo složité rozhodnout, do jaké lokality se posunete?

Ne, nebylo, naopak bylo celkem brzy jasné, že Morava bude pro rozvoj značky klíčová. Přeci jen 400 km z Prahy do Ostravy je dost a je nutné být blíže zákazníkům. V Ostravě jsme velice rychle našli zkušeného partnera, který se chtěl značce DS věnovat a bylo rozhodnuto. Příprava projektu až do jeho otevření byla pak otázkou několika měsíců a v lednu 2020 jsme mohli přivítat první zákazníky.

Přibydou postupem doby další místa?

Ano, zcela jistě. Intenzivně jednáme s dalším zájemcem o značku DS, tentokrát v Brně. Myslím si, že s touto osou Praha – Ostrava – Brno už bude Česká republika v rámci značky DS velmi dobře pokrytá. Věřím, že se letos podaří partnerské místo v Brně otevřít.

Čím se stalo pracoviště na severu Moravy pro DS atraktivní, čím vás zaujal tento
servis?

Ostravský partner je silnou společností s mnohaletými zkušenostmi v oblasti prodeje i servisu automobilů. Kromě DS je také autorizovaným prodejcem a servisem značek Mazda, Mitsubishi a Citroën a má i zastoupení značky Brabus. Náš partner se nachází v obchodně atraktivní zóně v oblasti Ostrava Svinov a má i potenciál dalšího rozvoje. Je to silný partner.

Co musí prodejce splňovat, aby mohl být mezi těmi, kteří se mohou o takovou výjimečnou značku starat?

Prodejce DS musí být v obchodně zajímavé lokalitě, musí být stabilní, zkušený a silný po stránce nutné investice do prodejního nebo obchodního prostoru, musí splňovat kritéria školeného personálu pro značku DS (školení dokonce probíhá i přímo ve Francii) a musí být schopen obsáhnout i širokou škálu prémiových služeb, které

zákazník DS může čerpat. Jde například o službu DS Valet, kdy si klient vždy může zvolit, zda přijede se svým DS vozem na servis sám nebo si objedná naši službu a my si pro vozidlo přijedeme, nabídneme zapůjčení náhradního a po servisu opět vůz vracíme na místo dle přání zákazníka (domů, na pracoviště…). Stejně tak jsme schopni dodat i nové vozidlo. Zákazník si vůz nemusí přebírat v showroomu, ale může si ho nechat doručit, kam se mu zlíbí.

Ostatně, kdo si v České republice kupuje vaše automobily? Jsou to majitelé a manažeři firem, anebo spíše jedinci, kteří mají osobitý vztah k designu, luxusu, vyznávají určitý životní styl?

Našimi zákazníky jsou majitelé menších firem, samostatně podnikající klienti, ale i zcela soukromé osoby. V každém případě jsou to ti, kteří hledají něco nového, neokoukaného a velice často jsou skutečně více zaměření na styl a design. Je to pochopitelné, protože právě toto jsou charakteristické a silné stránky modelů DS. A v neposlední řadě hledají vysoký komfort, nejen z pohledu odpružení vozu, ale i komfort příjemných a prvotřídních materiálů, které najdou v interiéru našich vozů, a především pohodlné používání svého automobilu. Proto jsou součástí našich aut výjimečné služby a servisní péče FreeDrive, kdy dostává zákazník s vozem DS nejen 5 let záruky, ale i veškerý pravidelný servis, práci servisu i spotřební díly na celou tuto dobu.

Jsou mezi vyznavači značky DS také ženy?

Ženy jsou u nás zastoupeny poměrně výrazně. Potvrzuje se, že ženy jsou emocionálněji naladěné a atributy značky DS k nim tak promlouvají velmi silně. Francouzská móda, tzv. haute couture, je všudypřítomná i v modelech DS. Ženy více vnímají například proplétání kůže sedaček do tvaru pásku náramkových hodinek inspirované páskem hodinek Chanel 12, perličkové prošívání, ovládací tlačítka podobná krystalům nebo techniku zdobení hliníkových elementů, tzv. gilošování. Vysoce kvalitní kůže nebo semiš Alcantara patří k nejoblíbenějším interiérovým materiálům a pyšní se i poetickými pařížskými jmény jako Opéra, Rivoli nebo Performance line v případě Alcantary. Ty zdobí nejen sedačky, ale i palubní desku a výplně dveří. Samotné logo DS je inspirováno světem šperkařství a náš showroom DS STORE navíc připomíná luxusní pařížský butik. A ženy podobné libůstky dovedou ocenit.

Tváří jednoho z modelů je Lucie Borhyová. Jak se s přednostmi auta sžila?

Lucie si vybrala náš větší model SUV DS 7 Crossback ve zlaté barvě. Je to jedinečná barva, která není k dispozici na jiném modelu naší značky a francouzští designéři ji navrhli podle teplé oranžové barvy světel, kterými září noční Paříž. Schválně, až někdy poletíte v noci do Paříže, všimněte si této zvláštní atmosféry. Kromě modelu samotného to byla právě tato teplá barva, která Lucku uchvátila. A pak také neotřelá značka DS s jejím francouzským pojetím Savoir vivre (Umění žít), hraje Lucce do noty a ladí s jejím stylem. Velmi si chválí i užitečné technologie, které zvyšují bezpečnost ve voze, jako je ultrazvukové sledování mrtvého úhlu, noční vidění, DS Active Led Vision světla s dalekým dosvitem neoslňující další účastníky na silnici nebo poloautonomní řízení s držením vozu v jízdním pruhu. Lucie je samostatná, silná a úspěšná žena s osobitým stylem, která moc dobře ví, co jí sluší a auto její osobnost jen podtrhuje. Vozem DS jezdí už celý rok, a tak to vypadá, že je spokojená!

otázky připravila Eva Brixi