Zájem o brigádníky je letos velký, chybí uchazeči ze zahraničí

Foto Pixabay.com

Předvánoční sezóna s sebou tradičně nese širokou nabídku brigádnických míst v logistice a v retailu. Letošní podzim přináší zesílenou poptávku po brigádnících i ze strany výrobních firem. Ty potřebují do konce roku dotáhnou nasmlouvané zakázky, kvůli rostoucímu počtu neschopenek, karantén a OČR jim však chybí pracovníci.
Z šetření personální agentury Grafton Recruitment vyplynulo, že nejvíce brigádníky poptávají výrobní firmy v Jihomoravském a Plzeňském kraji, velký zájem o uchazeče je však patrný i na Olomoucku a Liberecku. Zájemců o brigádu je ovšem letos méně než v loňském roce.

„Důvodem je zejména výpadek zahraničních pracovníků, kteří tradičně tvořili velkou část sezónní pracovní síly. Nejvíce je jejich nedostatek cítit na Liberecku, kde firmy obvykle využívaly brigádníky z Polska,“ říká Martin Malo, ředitel Grafton Recruitment a GI Group.

Ze strany místních uchazečů dle něj naopak zájem roste, nejvíce se na brigády hlásí studenti a dále zaměstnanci ze segmentu Horeca a dalších oborů, které musely kvůli opatřením proti šíření onemocnění Covid-19 omezit či zcela pozastavit svůj provoz.

Tradičně nejvyšší zájem mají uchazeči o brigádu v administrativě, ve skladech nebo v e-commerce, naopak nejmenší zájem jeví brigádníci o práci ve výrobě. Míru zájmu často určuje i pracovní doba či flexibilita při volbě směn. Hodinová mzda brigádníků v mnoha regionech stagnuje, na Ostravsku, Liberecku, Brněnsku a Plzeňsku ovšem meziročně mírně rostla. Na Plzeňsku také hodně firem láka pracovníky včetně brigádníků na sezonní bonus. Průměrně si brigádník na Olomoucku vydělá 120 Kč za hodinu, na Brněnsku či Ostravsku 130 Kč a v některých regionech se v případě příplatků může dostat i na 140 Kč.

(tz)