Ikonická lahev Pilsner Urquell se mění. Hliníkovou folii nahradí plně recyklovatelná zlatá etiketa

Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Ikonické vratné lahve Pilsner Urquell projdou proměnou – od března 2021 aluminiové folie a plastové nálepky nahradí papírové etikety. Díky tomu budou skleněné lahve plně recyklovatelné a pivovar tak ušetří více než sto tun odpadu za rok. Novou podobu lahví doplní Pilsner Urquell dalšími unikátními prvky, navíc dojde ke sjednocení designu lahví pro tuzemský trh i export.
Náhrada hliníkových folií a plastových nálepek na lahvích piva Pilsner Urquell je dalším krokem pivovaru, kterým snižuje dopady podnikání na životní prostředí. „Kromě nezanedbatelného ekologického přínosu jsme citlivě inovovali i design lahví. Ten teď ještě více zvýrazňuje výjimečnost piva Pilsner Urquell. Lahve jsme opatřili reliéfní ražbou zvanou embossing, která zdůrazňuje symboly značky. Tato technika je poprvé použita i v propracovaném a na trhu unikátním korunkovém uzávěru. Nový design také sjednocuje podobu lahví Pilsner Urquell ve všech zemích – lidé tak snadno poznají naše pivo v obchodech a restauracích po celém světě,“ říká Zuzana Dudová, senior brand manažer značky Pilsner Urquell.

Díky této změně budou skleněné lahve Pilsner Urquell nyní plně recyklovatelné, čímž se ročně ušetří 106 tun nerecyklovatelného odpadu. Dříve užívané hliníkové folie a plastové nálepky znehodnocovaly papírový odpad z etiket odstraněných při mytí lahví. Každá tuna recyklovatelného papíru výrazně přispívá k ochraně životního prostředí, snižuje produkci CO2 a ušetří přibližně sedmnáct stromů. „Na všech našich lahvích končíme s alobalem a plastem. Pro naše zákazníky se to může zdát jako drobná změna na lahvi, ale přínos tohoto rozhodnutí pro životní prostředí je obrovský,“ doplňuje ke změně etiket Václav Berka, emeritní vrchní sládek pivovaru Pilsner Urquell.

Distribuce plně recyklovatelných lahví Pilsner Urquell do obchodů začne 8. března 2021 a bude doprovozena i kampaní v TV a dalších komunikačních kanálech.
Tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje Zdeněk Kovář je médiím k dispozici
na těchto kontaktech: mobil: +420 735 189 368, e-mail: zdenek.kovar@asahibeer.cz.

Dominantní část skleněných lahví Pilsner Urquell tvoří od počátku své existence lahve vratné. Nejstarší dochovaná lahev Pilsner Urquell pochází z konce 19. století. V počátcích si pivovary nechaly lahve označovat pouze reliéfními znaky svého pivovaru nebo konkrétního piva. S potřebou uvést na lahve další informace o prodávaném pivu přibyly papírové etikety a ještě později, již z marketingových důvodů, opatřily pivovary lahve i alobalovými foliemi a plastovými nálepkami, které nesly informace o prodávané značce. V současné době, kdy je příroda zatěžována velkým množstvím odpadu, se Pilsner Urquell rozhodl používat pouze obaly, které lze plně recyklovat.
Každá tuna recyklovaného papíru ušetří 17 stromů, 1 500 litrů ropy, 2,5 metrů čtverečních skládky, 4 000 kilowatt energie a 28 000 litrů vody a pomůže tak k ochraně našeho životního prostředí.

Maximálně šetrné chování k životnímu prostředí je součástí filozofie podnikání Plzeňského Prazdroje. Kromě recyklovatelných papírových obalů společnost dlouhodobě snižuje spotřebu vody na vyrobený hektolitr piva, maximálně využívá obnovitelnou energii a omezuje používání plastů. Do roku 2030 by měla výroba Plzeňského Prazdroje dosáhnout uhlíkové neutrality.

S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.

Plzeňský Prazdroj získal v letech 2019 a 2020 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma nejvýznamnější ocenění – Trendsetter za to, že dlouhodobě v Česku udává směr v oblasti udržitelnosti a přináší nové inspirativní podněty k odpovědnosti v podnikání.

(tz)