Velikonoční pivní speciály ani letos většina pivovarů nevynechá

Velikonoční speciály v podobě zejména zeleného piva letos budou. I navzdory zavřeným restauracím si je lidé budou moci koupit kromě obchodů i u výdejních okének restaurací a hospod, případně v malých soudcích. Přesto, že pivovary neočekávají tržby z velikonočních speciálů nijak vysoké, nechtějí zklamat spotřebitele ani restaurace. Pivní speciál na velikonoční stůl prostě patří. Vyplynulo to z bleskové ankety Českého svazu pivovarů a sladoven.
“Více než polovina z oslovených členů Českého svazu pivovarů a sladoven na letošní Velikonoce nachystala tradiční speciály. Stejně jako každý rok, i tentokrát se vesměs jedná o zelené pivo. Letošní rok je pochopitelně jiný s ohledem na koronavirové restrikce. Pivovary je ale teď vaří v menším množství a spíše pro restaurace, aby jim pomohly rozšířit sortiment prodeje u okének a potěšit tak jejich stálé zákazníky. Osobně mě těší, že si pivovary a restaurace v této nelehké době pomáhají,” vysvětlila Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven.

Tradičně zelené velikonoční pivo má mezi sezónními speciály silné postavení a patří v průběhu roku mezi nejoblíbenější. Kromě zeleného piva připravily některé pivovary i další zajímavé velikonoční speciály – například vídeňský ležák nebo silná nepasterovaná piva.

Řada pivovarů pomůže letos restauracím s prodejem velikonočních speciálů například dodáním vybavení zdarma. Jde třeba o praktické odnosky kelímků na čtyři piva, dodání PET lahví či etiket na ně.

„Loňské Velikonoce proběhly velmi krátce po vypuknutí pandemie. Jednalo se o zcela novou situaci, na kterou jsme nebyli připraveni. Před letošními Velikonocemi bylo více méně jasné, že restaurace zůstanou bohužel stejně jako zahrádky zavřené. I tak pivovary ale oblíbené velikonoční speciály uvařily. Speciální piva na sváteční stůl prostě patří“, dodala Ferencová.

Kvůli současným opatřením je samozřejmě omezeno stáčení piva do sudů. Zároveň však v období před Velikonocemi ještě zesiluje poptávka i po balených pivech, a to zejména prémiových značkách, které lidé o svátcích preferují. Mnoho pivovarů proto posílilo týmy na stáčecích linkách baleného a plechovkového piva a část velikonočních speciálů se tak objeví i v obchodech.

(tz)