Zájem o HELP linku loni vzrostl, řešila hlavně finanční otázky

Pixabay.com

Především finanční otázky jako jsou oddlužení nebo exekuce řešili loni odborníci ze Sociální agentury, kteří spravují zaměstnaneckou HELP linku chudeřické AGC Automotive Czech. Zájem o pomoc ze strany zaměstnanců vzrostl v loňském roce o 12 procent. Bezplatnou službu pro zaměstnance poskytuje firma vyrábějící autoskla již několik let.

Tomáš Brokeš, personální ředitel AGC Automotive Czech:„Je pro nás důležité, aby se naši zaměstnanci v případě, že si v těžkých životních situacích sami nevědí rady, měli možnost využít profesionální službu. Díky spolupráci se Sociální agenturou se nám daří významně snižovat dopady nepříznivých životních situací na naše zaměstnance a jejich rodiny.“

Počet případů, které pracovníci Sociální agentury řešili se zaměstnanci výrobce autoskel, bylo více než 80. „Oproti předchozímu roku se z 80 procent naši zaměstnanci potýkali především s finančními situacemi, jako jsou oddlužení nebo exekuce. Následovaly rady týkající se rodinných vztahů. Dokonce linku využili i další členové rodiny jednoho z našich zaměstnanců. To ukazuje, že linka může fungovat jako stabilizační prvek i pro ostatní členy rodin našich zaměstnanců,“ doplnil Tomáš Brokeš. Vůbec poprvé se objevily v tématech podpory také otázky týkající se dodávek energií.

HELP linka poskytuje několik forem podpory zaměstnanců. Jde o telefonní hovory, chaty ale také osobní konzultace s odborníky Sociální agentury na pobočkách v Teplicích nebo Ústí nad Labem. Linka, která získala jako projekt několik ocenění, je zcela anonymní a bezplatná, provoz hradí AGC Automotive Czech. Projekt se rozšířil i do dalších firem v regionu i mimo něj.

Závod v Chudeřicích patří mezi největší a nejkomplexnější evropské výrobce autoskel a je největším závodem na výrobu autoskel skupiny AGC. Zaměstnává kolem 1600 lidí. Firma patří do skupiny AGC, která je největším světovým výrobcem plochého skla.

(tz)