Vlajková loď Peugeotu v novém

Peugeot 508 byl vždy považován za vrchol modelové nabídky značky. Se svým sebevědomým atraktivním designem, ladnými a odvážnými křivkami a nejmodernějšími technologiemi byl vždy vyhledáván tou nejnáročnější klientelou francouzské automobilky. Teď přichází v nové, modernizované podobě, a to ve všech verzích: jako sportovně střižený fastback 508, elegantní a praktické kombi 508 SW i nejsilnější sériový vůz značky – 508 Peugeot Sport Engineered s výkonem 360 koní.

Z hlediska vnějšího designu se bratři z rodiny 508 nijak zásadně neliší. Sdílí design přední části vozu, která se vyznačuje velmi moderním vzhledem, a to zejména díky plnému začlenění motivu mřížky chladiče do nárazníku, s postupně se rozvíjejícím vzorem a použitím barvy karoserie. Uprostřed mřížky chladiče je umístěno nové logo značky Peugeot v podobě impozantní lví hlavy. Důrazný a vysoce atraktivní pohled zajišťují světlomety Matrix LED, které významným způsobem zvyšují bezpečnost celé posádky i komfort řízení. Tento skutečně prémiový prvek výbavy dodává Peugeot sériově do všech úrovní výbavy.

V kabině nových modelů 508 a 508 SW najdete systém Peugeot i-Cockpit®. Ten nabízí opět více technologií, a to díky novému systému infotainmentu Peugeot i-Connect® Advanced se středovým desetipalcovým displejem s vysokým rozlišením, online navigací, rozpoznáváním hlasu, bezdrátovým připojením a aktualizacemi „over the air“. Samozřejmostí jsou i vyspělé asistenční systémy pro bezpečnost jízdy. Mezi ně patří zejména noční vidění, které řidiče upozorní na přítomnost zvířat, chodců nebo cyklistů v jízdním pruhu dříve, než se objeví v záběru dálkových světlometů.

Nabídka motorů pohánějících nové vozy Peugeot 508 a 508 SW zahrnuje dvě plug-in hybridní verze, jednu novou o výkonu 180 k a další o výkonu 225 k. Dále lze volit mezi benzinovou a dieselovou variantou, obě o výkonu 130 k. Všechny motory jsou kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Vlajkovou lodí strategie „Neo-Performance“ je plug-in hybridní 508 Peugeot Sport Engineered s výkonem 360 koní a pohonem všech kol. U tohoto modelu je třeba zmínit jeho mimořádné jízdní charakteristiky: zrychlení z nuly na sto za pouhých 5,2 s a maximální rychlost 250 km/h. Vůz je poháněn plug-in hybridním pohonem tvořeným benzínovým motorem PureTech o výkonu 200 koní a dvěma elektromotory o výkonu 81 a 83 kW. Máte tak k dispozici pohon všech kol. Strategie řízení spotřeby energie je odvozená od závodního speciálu Peugeot 9X8.

Nový Peugeot 508 dorazí na český trh v polovině roku. Ceny zatím nebyly zveřejněny.

(tz)