Peugeot 408 je tak trochu exot

Marco Venturini

Jestli právě přemýšlíte, jak obohatit váš firemní vozový park, jak ho trochu rozzářit a svému týmu poskytnout ochutnávku nad jiné atraktivní, zkuste to s novinkou, Peugeotem 408. Tento automobil docela rozvášnil českou automobilovou scénu mnoha svými atributy. Především – nemá konkurenci. Sklízí jen obdiv. A okamžitě se stal žádaným. Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR, to popsal v rozhovoru zcela přesvědčivě:

Komu nový model 408 poslouží především? Bude to shodná klientela s tou předchozí?

Peugeot 408 je z hlediska naší modelové řady tak trochu „exot“. Nemá žádného předchůdce a ani u konkurentů podobný model takřka nenajdete. Předchozí klientelu tedy nejde definovat. Jde prostě o zcela nový druh. Tento vůz v sobě spojuje různé segmenty, takže cílí jak na klienty, kteří zvažují koupi SUV, tak i na ty, kteří hledají prostornější hatchback či sportovně laděný manažerský vůz. Zaujme ty, kteří se nebojí odlišit, i příznivce nových trendů. Je ideální volbou pro ty, kteří chtějí od každého segmentu to nejlepší a nemohou se rozhodnout. Cílová skupina je opravdu velmi různorodá. Volí ho soukromí klienti i firmy. Firemní klienti ale převažují.

Co výjimečného nabízí?

Každý vůz je výjimečný svým designem, každý přináší nějakou novou technologii. Co je jedinečné u 408, to je právě ta chytře namíchaná kombinace předností jednotlivých segmentů. Od SUV má zvýšenou pozici, což ho chrání v náročném terénu, a hlavně se do něj dobře nastupuje. Na druhou stranu má ladný a sportovní tvar s dokonalou aerodynamikou, což mu dává krásnou siluetu a jízdní vlastnosti, které od dynamického fastbacku očekáváte.

Jaký je o 408 zatím zájem? Už jsou první auta na českém trhu?

Prvních asi sto aut už je v naší prodejní síti. Potřebovali bychom jich ale mnohem víc, protože zájem je obrovský. Naši koncesionáři registrují velmi pozitivní ohlasy klientů. Takže netrpělivě čekáme, až se výroba rozjede naplno a budeme moci realizovat naše objednávky.

Kolik čtyřistaosmiček hodláte letos prodat?

V letošním roce plánujeme prodat asi 450 aut. Rozhodující bude však výrobní kapacita a schopnost výrobce uspokojit poptávku. Peugeot 408 je totiž právě teď uváděn na všechny evropské trhy a všude se setkává s vřelým přijetím zákazníků.

Když si takový automobil hodlá pořídit firma, jaký způsob financování je dnes pro ni nejvýhodnější? Operativní leasing?

Operativní leasing je skvělou formou financování pro firmy, které jsou finančně zdatné a schopné splácet. Je to samozřejmě velmi pohodlné, o nic se nestaráte, jen jezdíte. Dnes ale firmy své výdaje pečlivě hlídají a snadno si tak spočítají, že pořídit vůz do majetku zkrátka vyjde levněji. U našich klientů je poměr operativní leasing versus nákup vozu tak půl na půl.

Lze tvrdit, že lidé vyžadují v autě stále více pohodlí, prostoru, intuitivního ovládání?

Rozhodně. Očekávání zákazníků neustále rostou a uspokojit je vyžaduje velmi vysokou úroveň komfortu, bezpečnosti, konektivity… A samozřejmě je nutné neustále inovovat a vylepšovat. Do těchto oblastí značka Peugeot a celý koncern Stellantis hodně investovaly. Z hlediska inovací a technologií Stellanis je a vždy byl na špici, takže se rozhodně nemusíme bát, že na zvyšující se požadavky klientů nebudeme stačit.

Jak si tento automobil hlídá bezpečnost jízdy? Dokáže řidiče varovat třeba před mikrospánkem?

Peugeot 408 je nejnovější přírůstek naší modelové řady, takže samozřejmě převzal ty nejlepší asistenční systémy od našich ostatních modelů, a dokonce přidal i další. Má tedy všechno, co v současné době dokážeme nabídnout: od hlídání mrtvého úhlu, vzdálenosti a jízdních pruhů přes automatické brzdění až po vysloveně prémiový systém nočního vidění používající infračervenou kameru. Před mikrospánkem samozřejmě chrání také, a to s pomocí nejmodernější metody využívající analýzu mikropohybů volantu.

Emoce hrají patrně čím dál větší roli při volbě auta. Jak na to myslí designéři vaší značky?

Designéři naší značky mají stejný cíl jako prodejci. Proto vědí, že v okamžiku, kdy zákazník zlákaný atraktivním vnějším designem vozu usedne za volant a obklopí ho pocit luxusu, komfortu a pohody, prodejce má napůl vyhráno. Jakmile se pak klient s autem projede a zaplaví ho opravdová radost z jízdy, kterou bude chtít zažívat každý den, prodejce má vyhráno na celé čáře. Proto jsou emoce v centru našeho dění, a proto se Peugeot odjakživa snaží o to, aby auto bylo skutečným objektem touhy, a nikoli jen běžným dopravním prostředkem.

I tento model má svůj vztah k udržitelnosti…

Samozřejmě. Nabízí dvě plug-in hybridní varianty, a to o výkonu 180 nebo 225 koní. Na jedno nabití ujedou 63 km v čistě elektrickém režimu, ve městě pak až 72 km. V hybridním režimu spotřebují jen něco přes litr benzínu na 100 km. V příštím roce pak uvedeme i stoprocentně elektrickou verzi s dojezdem až 400 zcela bezemisních kilometrů. Avšak i verze s klasickým benzínovým motorem vykazují velmi dobrou energetickou účinnost, a to hlavně díky vysoce propracované aerodynamice, pneumatikám s nízkým valivým odporem či dalším technickým úpravám s cílem snížit emise CO2.

Dokážete charakterizovat dnešního českého řidiče? Co od auta vyžaduje, co je mu příjemné, jaké dělá chyby na silnici a co odsuzuje na ostatních motoristech?

Český řidič se podle mého názoru od ostatních evropských řidičů nijak zvlášť neodlišuje. Spíš se liší motoristé ve větších městech, kteří jsou často zdatnější, rychlejší a více sebejistí než řidiči na vesnicích. Na druhou stranu se ale ve městě řídí agresivněji, řidiči jsou víc netrpěliví a míň ochotní tolerovat chyby ostatních. To platí asi v Praze stejně jako v Římě či Paříži.

Oslovila nová 408 i vás osobně? Umí rozvášnit vaše srdce?

Peugeot 408 si mě naprosto získal svým úžasným designem. To asi každého. Tento model se určitě hodně povedl. Nejsilnější stránkou z hlediska vzhledu je podle mě čelní maska, z pohledu praktičnosti zase pohodlné nastupování a neskutečná prostornost na zadních sedadlech. Na i-Cockpit už jsem zvyklý z ostatních našich modelů. Ostatně Peugeot ho uvedl už před desetiletím, nicméně u 408 mě i-Cockpit znovu překvapil svou technologickou úrovní a intui­tivním ovládáním. Na řízení plug-in hybridní verze jsem si musel trochu zvyknout. Jakmile se ale naučíte režimy správně používat, přijde vám jízda s plug-in hybridem naprosto fascinující. Naplno pocítíte sílu motoru o výkonu 225 koní, dokonale si užíváte jízdu a spotřebu přitom držíte v rozumných mezích.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi