Mladí lidé podporují elektromobilitu, pomocí ecorally rozšiřují povědomí o bezemisních pohonech

Peugeot EcoRally a mladí lidé mění přístup k mobilitě, pozitivně se staví k bezemisní dopravěRůzné studie ukazují, že mladí lidé, konkrétně mileniálové (narození v 80. a 90. letech) a příslušníci generace Z (narození od 2. poloviny 90. let) kladou velký důraz na udržitelný přístup a zodpovědnost vůči životnímu prostředí. To je dobrá zpráva pro planetu i budoucnost lidstva. V tomto směru mladá generace také mění přístup k mobilitě.

Podporuje bezemisní pohony a snaží se prosazovat opatření a aktivity vedoucí ke snížení emisí CO2. Jednou z takových aktivit je ecorally, jejímž cílem je zvýšit všeobecné povědomí o elektromobilech a seznámit spotřebitele s přednostmi těchto vozů. Není překvapením, že značná část účastníků ecorally věkově spadá právě do generace Z.

Názornou ukázkou jsou tři mladé posádky, které v národním šampionátu PHOENIX CONTACT Česká Trophy v ecorally reprezentují značku Peugeot a jejího hlavního partnera, společnost TotalEnergies Česká republika. Šampionát se skládá ze sedmi soutěží jízdy pravidelnosti, které se konají na různých místech Česka. Na každý z těchto závodů vyráží „trikolóra“, tvořená červeným, modrým a bílým elektromobilem Peugeot e-208. Mladí závodníci prostřednictvím těchto vozů ukazují veřejnosti potenciál a mimořádné schopnosti elektromobilů.

Mileniálové a generace Z fandí bezemisním pohonům, chtějí lepší budoucnost pro planetu i celé lidstvo. Nejde ale jen o prostředí závodů, snahou je ukázat i každodenní život s elektromobilem, který si stále mnoho motoristů nedokáže představit, jak vysvětluje ředitel značky Peugeot v ČR Marco Venturini: „Naši mladí závodníci mají vozy e-208 zapůjčeny dlouhodobě. Chceme, aby s elektromobily žili každý den, aby objevovali přednosti těchto vozů, cestovali, bořili předsudky o elektromobilitě a předávali své zkušenosti s každodenním používáním elektromobilu těm, kteří mají zatím k elektrickému pohonu nedůvěru.“

 

***