Na rychlý oběd do značkového fast-foodu

Na oběd mají Češi stále méně času a tento trend podle odborníků bude pokračovat. Kde se tedy s kratší dobou na oběd stravují? V případě, že mají na oběd 20 minut, volí si většina Čechů značkový fast-food (40%), menší část se rozhodne pro klasickou českou restauraci (24%). Nejméně (17%) se jich naobědvá v asijském bistru. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu, který si v Česku nechala zpracovat franšízová síť SUBWAY, která je po celém světě proslulá svými sendviči.

„Z průzkumu vyplývá zřejmý trend rostoucího požadavku lidí na standardní kvalitu jídla, kterou najdou v jakékoliv provozovně značkového fast-foodu. Svědčí o tom výrazně menší oblíbenost tradičních bufetů a asijských stánků ve srovnání se značkovými podniky. Zároveň výsledky průzkumu naznačují, že lidé mají značkové fast-foodové řetězce spojené s rychlou obsluhou více než například tradiční české restaurace,“ komentoval výsledky průzkumu Martin Princ, manažer rozvoje značky SUBWAY ve střední a východní Evropě.

Jednou měsíčně zajde do fast-foodu přes polovinu Čechů

Alespoň jednou měsíčně si dopřeje návštěvu značkového fast-foodového řetězce více než polovina Čechů (55%). Nejméně jednou týdně si pak jídlo v těchto typech restaurací koupí pětina obyvatel České republiky. „Vidíme zde dlouhodobě rostoucí trend návštěvnosti fast-foodových restaurací. Stále však ještě velmi mnoho lidí do fast-foodových provozoven nechodí mimo jiné i kvůli dostupnosti. Podle našich průzkumů tak trh ještě ani zdaleka není nasycen a je zde stále místo pro otevírání dalších nových poboček,“ uvedl šéf sítě, která v Česku provozuje 17 franšízových restaurací.

Raději podle vlastního výběru

Při výběru konkrétního jídla dává většina Čechů (50%) možnost zvolit si vlastní kombinaci podle momentální chuti. Jen pětina preferuje výběr z několika málo jídel. „Zde například naše síť vychází tomuto přání vstříc. Podle nedávné analýzy matematiků lze ze všech ingrediencí, které v naší síti nabízíme sestavit až 10 milionů různých druhů sendvičů,“ doplnil Martin Princ. Z průzkumu dále vyplynulo, že zhruba na dvě stejné poloviny je rozdělený počet těch, kteří si vezmou jídlo s sebou (take away) a těch, kteří jídlo snědí v restauraci.

Průzkum společnost SUBWAY realizovala v lednu letošního roku na území celé České republiky a západní části Polska. Průzkum absolvovalo přes 300 respondentů v Česku a 300 v Polsku, mužů a žen se středoškolským a vysokoškolským vzděláním.

  • SUBWAY® je s více než 43.000 restauracemi ve 110 zemích, v Evropě má přes 4500 restaurací.
  • SUBWAY® je největším fast-foodovým řetězcem na světě co do počtu provozoven.
  • SUBWAY® je největším franchisovým řetězcem orientovaným na prodej dlouhých sendvičů.
  • Všechny restaurace jsou provozovány na základě franchisové licence.
  • V České republice provozují franchisanti SUBWAY® 17 restaurací.
  • V 18-ti zemích světa je řetězec největším na trhu co do počtu otevřených restaurací
  • SUBWAY® byl založen v roce 1965 v USA ve městě Bridgeport Fredem DeLucou a Dr. Peterem Buckem. Toto partnerství započalo cestu, která umožnila tisícům lidí postavit se na vlastní nohy a být úspěšnými při vlastním podnikání.
  • SUBWAY® je registrovanou značkou
  • Pro více informací o značce SUBWAY® najdete na webu www.subway.com nebo www.subway-franchising.cz