Před námi je velká výzva, a to americký trh

Jindrich_Melichar_BushmanBUSHMAN patří mezi plejádu značek, které jsou dobře vidět. Vyrostla z nápadu, potřeby, hledání kvality, pohodlí, komfortu na cestách za dobrodružstvím i pro všední den ve městě. Prodejny s tímto sortimentem najdete na mnoha místech v České republice, například v obchodních centrech, proslulá je i ta pražská v Lazarské ulici. Mají svoji nezaměnitelnou atmosféru, která vás ujišťuje o mužné síle chlapa i touze ženy být mu po boku. Je to zvláštní, jak dokáže filozofie značky oslovit zákazníka, jak jasně promlouvá, aniž vás personál zahrnuje všetečnými otázkami dříve, než se ponoříte do tvůrčího procesu výběru košil, bund, kalhot. A kdo se s nabídkou ztotožní, přichází opakovaně. Co lepšího si přát. Slovo má Jindřich Melichar, spolumajitel značky BUSHMAN:

Jaké jsou kořeny vašeho businessu? A jak to bylo se zrodem oděvů Bushman?

Nápad na vytvoření projektu Bushman vznikl v Austrálii v roce 1997. Tehdy jsem hodně cestoval po světě a uvědomil jsem si, že kromě spolehlivého vybavení potřebuji i kvalitní a pohodlné oblečení. V té době něco podobného v Česku chybělo, a proto jsem se rozhodl, že zkusím vytvořit vlastní oděvní kolekci.

Na většinu lidí působí značka BUSHMAN exotickým dojmem a domnívají se, že jde původem právě o australskou značku.

Ne, my od počátku říkáme, že Austrálie byla pouze inspirací. Celý projekt BUSHMAN je výhradně českou záležitostí. Oceňujeme, že značka má jisté kouzlo exotiky. To však vytvořili zákazníci sami.

Kdo tvoří dnes vaši klientelu?

Mezi našimi zákazníky najdete muže i ženy. Zcela určitě to jsou osobití lidé, kteří milují cestování, dobrodružství a přírodu. Volí kvalitní, nadčasové, a především pohodlné oblečení.

A přibývá nových stoupenců vaší značky?

Naštěstí můžeme říct, že okruh našich zákazníků se stále rozrůstá. Bushman není rozhodně pouze safari móda určená pro úzkou skupinu lidí. Bushman, to je oblečení, ale i doplňky. Široký sortiment našeho zboží je nejen vhodný pro všechny typy expedic – velké cesty po Africe, dovolené u moře, ale i pro běžné každodenní nošení, třeba do práce nebo do města. Snažíme se jít svou vlastní cestou a nenechávat se ovlivnit módními trendy. Za tím, co děláme, si stojíme, a věříme, že naši zákazníci to ocení.

Oblékáte muže i ženy. Co právě ženy od vás požadují, jaká mají přání?

Do dámské kolekce vkládáme prvky ženskosti, které se odrážejí v jednotlivých střizích, snažíme se volit vhodné barvy. Ženy, stejně jako muži, oceňují přírodní materiály, ze kterých vyrábíme, ať už z bavlny, lnu a dalších.

Nepočítáte časem i s programem minikolekcí pro děti, které rády napodobují vzory, tedy rodiče?

Určitě je to do budoucna možný koncept. V minulosti jsme si již jednorázově vyzkoušeli vyrobit speciální edici dětských triček se zvířecími potisky, které byly navíc barveny přírodními barvami, jako je hlína.

 Vy sám jste na sobě zkoušel odnosit každý z pánských modelů, anebo jen některé?

Za sebe mohu potvrdit, že v jiném oblečení než v oblečení značky BUSHMAN mne nepotkáte, a to jak v práci, tak také ve volném čase.

Nyní disponujete sítí prodejen v ČR a na Slovensku. Co je vaším dalším plánovaným krokem?

Před námi je aktuálně velká výzva, a to americký trh. Jak jsem již uvedl, nejsme klasická značka, kterou ovlivňují módní výstřelky. Oblečení a doplňky BUSHMAN se naopak vyznačují nadčasovostí, a proto věříme, že si své zákazníky najdou i na americkém trhu. Podařilo se nám zapojit do velkého projektu Meohub pod patronátem společnosti Meopta. Získali jsme tak podporu velké fungující firmy, která má celosvětové renomé. Doufáme, že tato spolupráce nám pomůže se základní orientací na americkém trhu, a především poskytne zázemí a oporu zejména v právních, logistických a administrativních službách.

Účastníte se řady projektů, spolupracujete s osobnostmi. Je to cesta vaší image? Čím vás účast na těchto projektech obohacuje?

Rádi podporujeme projekty, které dávají smysl a jsou v souladu s naší filozofií, ať už jde o projekty k ochraně přírody, cestování, či dokumentaristiku. Jako příklad mohu uvést vznikající dokumentární filmy Ve stopě predátora režiséra Steve Lichtaga nebo Archa světel a stínů režiséra Jana Svatoše. A samozřejmě nás velice nás těší, že i známé osobnosti se ve svém „soukromém“ životě oblékají do BUSHMANA.

ptala se Eva Brixi