Muži se nebojí utratit peníze za kvalitu

SM16_C023_P91551_A_008Naše domovy už dávno nejsou jen místem, kde jen spíme, jíme a setkáváme se navzájem. Jsou to místa, kde chceme prožívat ty nejhezčí chvilky, je to prostředí, kde si potřebujeme odpočinout i zažít něco hodně krásného. Více dbáme na vybavení prostoru, estetické vjemy, tvary, barvy, vůně. Tyto atributy nepřitahují převážně pouze pozornost žen, ale stále více i jejich mužských protějšků. A o tom jsem hovořila s Lucií Záleskou, ředitelkou společnosti PartyLite pro Českou a Slovenskou republiku a Polsko:

PartyLite patří mezi výrobce a prodejce luxusních svíček a doplňků k nim. Obvykle se má za to, že je to „ženská“ záležitost… Jaké procento ale tvoří muži mezi vašimi zákazníky?

Muži tvoří přibližně 20 % našich zákazníků a stále se zájem této skupiny o naše produkty rozrůstá. Je však pravdou, že když jsme na českém trhu začínali, museli jsme si mužské klienty, s nadsázkou řečeno, vychovat. Nebo by bylo lepší říci začít hýčkat a uvědomit si, že i pro náš sortiment mohou být významnou cílovou skupinou, již je třeba oslovit. Museli jsme zjistit, co jim vyhovuje, což ukázalo několik prvních let našeho působení v České republice. Jejich nárůst sledujeme napříč celým socioekonomickým spektrem populace, což svědčí o tom, že zájem o kulturu prostředí, které je člověku milé, se dostává do popředí v celé společnosti, nikoli jen u žen.

Co tedy přispívá k tomu, že zájem mužů o luxusní produkty PartyLite roste?

Důvodů je několik. Ráda bych zmínila, že se zabýváme přímým prodejem. Klienty oslovujeme prostřednictvím svých poradkyň a zakládáme si na budování vynikajících vztahů se zákazníky právě tímto způsobem. Umožňuje nám to naše klienty poznat, vybudovat u nich lépe sounáležitost se značkou, a hlavně poskytovat tak špičkový servis šitý na míru, na který se mohou spolehnout. Nemusí tak bloudit mezi regály v marketech, doptávat se personálu, který nemá příležitost a možnosti být v dané oblasti profesionálně proškolený a dostatečně pozorný vůči potřebám zákazníka. Našeho přístupu si muži velice cení a jsou pak věrnými zákazníky, kteří se opakovaně vrací pro oblíbené produkty. Jsme jim schopni nabídnout skvělé možnosti – dárek pro přátele, partnerky, spolupracovníky, rodiče, pozornost k Vánocům, Valentýnu či narozeninám. A spolehlivě se učíme znát jejich preference. V posledních pěti letech jsme také svědky toho, že muži daleko více vnímají hodnotu estetického, vkusného prostoru se všemi možnými smyslovými požitky, jež může nabídnout. Více se zajímají o to, aby bylo jejich prostředí útulné a příjemné. Muži se také nebojí utratit peníze za kvalitu. Pokud se jednou přesvědčí o tom, že výrobek naplňuje jejich očekávání, nebo lépe je ještě předčí, jsou s ním spokojeni, rádi nakoupí znovu. A na rozdíl od žen jsou ve svém chování rozhodnější.

Jaké jsou mužské preference ohledně sortimentu? Co pánům voní?

Muži, jak jsem zmínila v předešlé odpovědi, pokud se přesvědčí o kvalitách produktu, jsou rozhodnější, nebojí se nakoupit dráž a ve velkém. Ženy spíše zkoušejí po troškách, více experimentují. Muži, jak vídáme v naší každodenní praxi, jsou spíše věrní své klasice, méně podléhají novým trendům, jsou předvídatelnější a konzervativnější. U vůní, které jsme přiřadili do kategorie „mužských“, se málokdy pozastaví se zájmem. Velice jim naopak imponují květinové, ovocně-květinové a ovocné vůně. Mám-li vyjmenovat ty u nich nejvíce oblíbené, byl by to Třešňový květ, Pivoňka, Svůdný fík, Jahodové mámení nebo Černá třešeň. Myslím, že velkým hitem léta se u nich stane naše nová kolekce inspirovaná Riem, která zahrnuje čtyři tropicky laděné vůně – Guava Caipirinha, v níž dominuje limetka a tropické ovoce, Copacabana Beach, v níž lze cítit kokos, ananas a květiny, Samba Sunset, kde vyniká mango s ananasem a kořením, a Tropical Flower, ve které převládá gardénie s plumérií a dalšími bílými květy. Těžké, kořeněnější a dřevité parfemace naopak překvapivě preferují spíše ženy.

Čím to podle vás je?

Nárůst zájmu mužů o naše produkty se zvýšil hodně zhruba za poslední rok. I já jsem se ptala sama sebe, čemu za to vlastně vděčíme. Přemýšlela jsem nad tím, co se v našem vývoji odehrálo. Například: PartyLite v USA vyhledala jednoho z nejproslulejších současných tvůrců vůní, který pracoval pro přední parfumérské domy jako Dior, Banana Republic, Ralph Laurent. Stál také u hvězdného vzestupu značky Bath & Body Works. Tudíž vůně, které jsme za poslední rok uvedli na trh, stejně jako Riem inspirovaná kolekce jsou dílem tohoto génia. A kdo ví, možná právě jeho umění namíchat dokonalou vůni, jeho způsob kombinování vonných esencí, oslovily právě muže. Tom Knotek je osobnost, která mužům v České republice zase o něco více otevřel svět PartyLite.

ptala se Kateřina Šimková