První obchod Tchibo v Praze mimo nákupní centrum

Tchibo otevřelo svůj první obchod v městské části Praha 7 – na Letenském náměstí. Jedná se zároveň o první obchod přímo na ulici v Praze a druhý takový v České republice.

Ve čtvrtek 16. 11. otevřela společnost Tchibo Praha svůj druhý obchod mimo nákupní centra, tentokrát v Praze na Letné. Celkově se jedná o jubilejní 40. obchod v rámci sítě. Všechny obchody Tchibo spojují pod jedinečným obchodním konceptem „3v1“ kávové občerstvení, prodej zrnkové či mleté pražené kávy a každotýdenní tematické kolekce spotřebního zboží. Rozloha nového obchodu Tchibo na Letné je menší než obvykle, činí 66 m2, a tak nebude nabízet místa k sezení u kávového baru, ale jen kávu s sebou. Jednou z hlavních funkcí této prodejny bude, díky její poloze, tzv. pick-up point pro výdej objednávek zboží z e-shopu.

Základem úspěchu našich obchodů je především to, že přinášíme stále nové důvody, proč se u nás zastavit – na šálek lahodné kávy, pro jednodruhovou kávu z raritních pěstebních oblastí nebo se potěšit týdně novými kolekcemi výrobků Tchibo,“ řekl při slavnostním otevření nového obchodu Tchibo v Praze na Letné Tomáš Zahradník, ředitel obchodů společnosti Tchibo Praha. “Stěžejní je také citlivý výběr míst pro nové obchody Tchibo. V převážné většině to jsou lokality, kam jezdí pravidelně velké množství zákazníků za nákupy potravin i nepotravinářského zboží, tedy nákupní centra. Dle našich průzkumů ale víme, že náš koncept je již dostatečně známý, a že tedy můžeme oslovit i skupinu zákazníků při jiných než čistě nákupních příležitostech, například při procházce městem nebo cestou do práce či z práce,“ dodal Zahradník.

Na tom, že obchody a byty jsou spolu s kancelářskými prostory důležitými prvky, jak udržet středy měst živé i po pracovní době, se shodují urbanisté i sociologové a dnes již i zastupitelé některých měst. „Letná v tomto ohledu nabízí výborné podmínky, nemohli jsme si vybrat lépe než právě ulici Milady Horákové, potažmo Letenské náměstí. Věříme, že obyvatelé a návštěvníci Prahy 7 přivítají možnost navštívit obchod Tchibo přímo v jejich městské části, kde doposud naše zastoupení chybělo,“ uvedl Zahradník.

První obchod mimo nákupní centrum otevřelo Tchibo v roce 2012 v centru Brna na ulici Česká, následně byl přesunut do ulice Masarykova. Brno tak odstartovalo novou etapu v rozvoji sítě vlastních obchodů firmy směrem k prestižním lokacím v centru měst. Firma má velmi dobré zkušenosti s podobnými obchody již v Německu a Rakousku.

Aktuálně Tchibo provozuje v České republice 40 vlastních obchodů v konceput „3v1“. Obchody jsou ve velkých městech, konkrétně to je: Praha (17x), Brno (4x), Ostrava (3x), Plzeň (2x), Olomouc (2x), Zlín, České Budějovice, Mladá Boleslav, Jihlava, Most, Liberec, Pardubice, Hradec Králové, Opava, Ústí nad Labem, Karlovy Vary a Kladno. V tomto výčtu figurují dvě lehce odlišné outletové prodejny – v Praze a Brně a vloni firma představila zcela nový koncept obchodu, tzv. pop-up store, putovní obchod, který se pohybuje po různých lokalitách České republiky.

Tchibo je jedním z největších výrobců kávy na světě a je vedoucí firmou na trhu pražené kávy na mnoha evropských trzích včetně České republiky. V ČR také zaujímá přední pozici na trhu kávového občerstvení a je rovněž jedním z největších mezinárodně působících maloobchodních prodejců. Své výrobky nabízí prostřednictvím vícekanálového distribučního systému, který tvoří síť kamenných prodejen Tchibo, internetový obchod a síť prodejních míst ve vybraných prodejnách obchodních řetězců.

Společnost byla založena v roce 1949 v německém Hamburku, kde má své ústředí. V České republice působí prostřednictvím Tchibo Praha, spol. s r.o. od roku 1991 v segmentu pražené a instantní kávy a jednoporcových kávových systémů pod známými značkami Tchibo, Jihlavanka a Davidoff Café. Od roku 2004 rozvíjí Tchibo Praha na českém trhu obchodní činnost zaměřenou na prodej spotřebního zboží. Od počátku roku 2014 nabízí prostřednictvím svého e-shopu také služby cestovního ruchu.

Společnost Tchibo podniká odpovědně. Dlouhodobě se angažuje v mnoha projektech zaměřených na trvale udržitelnou produkci kávy, bavlny či dřeva i zajištění odpovídajících pracovních a životních podmínek malopěstitelů a pracovníků v továrnách. Aktivně pomáhá řešit otázky jako globální oteplování, ohleduplné hospodaření s vodou, půdou, energiemi i zdroji, nakládání s odpadem či zachování biodiverzity. Zapojuje se do činnosti mnoha místních komunit.

(tz)