Chatbot zkrátí čekání

Přetížené infolinky nebo dlouhé procesy při schvalování půjček; to jsou jen zlomky toho, co může již brzy patřit minulosti. Noví chatboti využívající poslední generaci umělé inteligence dokáží sami vyhodnotit informace od zákazníka, nebo v reálném čase rozhodnout o poskytnutí úvěru. Na konferenci pořádané společností SAS v italském Milánu tyto a další principy v praxi představily firmy jako Lotte Card, Notilyze, CHU de Montpellier, EDP Portugal a Shop Direct.

„Metody umělé inteligence, které SAS nabízí, například textová analýza, strojové učení a automatizace, nám umožnily vybudovat chytřejší a vyspělejší chatboty,“ říká Lim Sung-wook, vedoucí týmu pro velká data u firmy Lotte Card. „Od té doby, co jsme jej zavedli, může náš tým v call centru poskytovat zákazníkům rychlejší služby s prakticky nulovou čekací dobou.“

Díky umělé inteligenci mohou firmy také prakticky v reálném čase rozhodovat o úvěrech.

S více než čtyřmi milióny zákazníků je firma Shop Direct jednou z předních digitálních maloobchodních společností ve Velké Británii. Firma nabízí zákazníkům mnoho způsobů, jak uhradit nákupy, včetně vlastního systému kreditních karet. Ve spolupráci se SAS doplnil Shop Direct svůj systém hodnocení úvěruschopnosti o umělou inteligenci, což jí umožňuje vše zvážit téměř okamžitě. Díky výraznému urychlení procesu schválení nebo zamítnutí kreditní karty může Shop Direct rychle rozhodovat o úvěru pro nakupující zákazníky a současně se vyhnout zbytečným rizikům, což zvyšuje věrnost zákazníků.

„Na rychlém maloobchodním trhu hraje společnost SAS zásadní roli tím, že nám pomáhá udržet se v popředí technologických a na zákazníky orientovaných změn,“ uvedl Nick Carrel, vedoucí oddělení rozhodovací analytiky u Shop Direct.

„Česká republika ve využívání umělé inteligence nezaostává. Naši zákazníci z řad předních pojišťoven, bank a dalších odvětví zavádí podobné principy jako konkurence ve světě,“ shrnuje pohled za Česko Petr Šlajchrt, sales director SAS Institute ČR.

(tz)