Emil Frey Select mění trh ojetých vozů v ČR

Zdeněk Fořt

Program certifikovaných ojetých vozů Emil Frey Select vstoupil na český trh sice teprve letos na jaře, ale již po půl roce jeho aktivního působení je zřejmé, že se mu podařilo splnit hlavní úkol – změnit tuzemský trh ojetých automobilů k lepšímu. Ve své snaze pokračuje uváděním dalších novinek a inovací, které korespondují s dlouholetou filozofií švýcarských majitelů a jsou orientovány jednoznačně ve prospěch zákazníků.

Švýcarská rodinná firma Emil Frey, která je největším automobilovým prodejcem v Evropě, odstartovala letos v březnu svůj nový certifikovaný program prodeje ojetých vozů se zárukou pod názvem Emil Frey Select. K dosavadním dlouholetým značkovým programům Citroën Select a Peugeot vyzkoušené vozy tak přibyl silný partner, který má ve své nabídce zhruba 800 aut všech značek. Ze spolupráce s Emil Frey Select synergicky profitují oba zmíněné značkové programy a společně díky tomu letos vykazují na trhu ojetých vozů v Česku velmi solidní výkony. Celkem se v rámci těchto tří programů od ledna do srpna prodalo 2196 vozů, což je potvrzením toho, že obchod s prověřenými a kvalitními ojetými automobily pod křídly Emil Frey Select nabral od uvedení programu velmi rychle dynamický růstový směr.

Ke třem dosavadním pražským prodejním místům (Praha 5 – Pekařská ul., Praha 9 – Kolbenova a Černý Most) přibyl nově i velký prodejní areál Car Park Hostivař v Praze 10 v Pražské ulici, což je další významný krok na cestě ke spokojeným zákazníkům. V rámci programu Emil Frey Select jsou ojeté vozy v nabídce rozděleny do tří skupin – Roční vozy, ty tvoří nadpoloviční většinu nabízených automobilů, dále pak kategorie Comfort a Economy. Pro všechny je samozřejmostí před zařazením do prodeje pečlivá technická kontrola s certifikací a minimálně roční celoevropská plnohodnotná záruka a asistence. Každé vozidlo zařazené do prodeje v rámci Emil Frey Select je zájemcům rovněž k dispozici pro okamžitou testovací jízdu, dalším bonusem je nabídka výkupu stávajícího vozu.

Jako nová značka na trhu ojetých vozů se Emil Frey Select také intenzivně snaží o zvýšení všeobecného povědomí o programu a jeho produktech. V tomto směru je jednou z jeho nejvýraznějších aktivit exkluzivní automotive partnerství s fotbalovým klubem SK Slavia Praha, jež bylo uzavřeno letos v červenci. Díky obrovské fanouškovské základně a popularitě fotbalu u nás se znalost značky Emil Frey Select mezi veřejností velmi rychle rozšířila.

Od 1. srpna 2018 je na pozici ředitele divize ojetých vozů Emil Frey Zdeněk Fořt. Zodpovídá za retailové aktivity spojené s těmito auty v rámci skupiny Emil Frey, za nově vzniklý multiznačkový projekt certifikovaných ojetých vozů Emil Frey Select i za zavedené programy Peugeot Vyzkoušené vozy a Citroën Select značek Peugeot a Citroën, jejíchž je skupina Emil Frey oficiálním importérem. Moje otázky patřily právě jemu:

Proč byl program pilotně spuštěn právě v České republice? Čím je náš trh jiný než v ostatních zemí, v nichž skupina Emil Frey působí?

Prvotním důvodem byla ta skutečnost, že jako importér značek Peugeot a Citroën do ČR zde již několik let úspěšně rozvíjíme značkové programy ojetých vozů Peugeot Vyzkoušené Vozy a Citroën Select. Máme tedy zkušenosti s obchodem s certifikovanými ojetými vozy. Druhým důvodem byly i celkově úspěšné činnosti firem ze skupiny Emil Frey v ČR, kde kromě importérských aktivit Peugeot, Citroën a Subaru máme v Praze dvě retailová prodejní místa s nabídkou vozů Subaru, Toyota, Suzuki a Kia.

Projekt Emil Frey Select má za sebou víc než půlroční trvání. Jak byste toto období zhodnotil? Kolik zákazníků jste již obsloužili?

S hrdostí mohu říct, že po půlročním rozvoji programu Emil Frey Select jsme si již vydobyli pevnou pozici mezi renomovanými prodejci certifikovaných ojetých vozů se zárukou. Úmyslně zdůrazňuji slovní spojení certifikované vozy se zárukou, protože to je to zásadní, na čem je projekt Emil Frey Select postaven – všechny vozy před zařazením do programu projdou důkladnou technickou kontrolou, následnou certifikací a je na ně poskytována minimálně roční plnohodnotná záruka. Celkově se nám v rámci všech tří programů (Emil Frey Select, Peugeot Vyzkoušené vozy, Citroën
Select) podařilo v letošním roce do konce září prodat 2540 certifikovaných vozů se zárukou.

Pozorujete nové trendy v tom, jak sami Češi přistupují k nákupu ojetých vozů? Jaké?

Ano, zákazníci kladou stále větší důraz na kvalitu ojetých automobilů, postupně se zvyšuje poptávka po mladších autech. Roční vozy tvoří velkou část našich prodejů. A námi nabízená plnohodnotná roční záruka v ceně vozu je to, co většinou rozhoduje o úspěšném uzavření obchodu.

Myslíte i na firemní zákazníky? Například na malé a střední podniky?

Samozřejmě, dokonce jako jedni z mála umíme díky své nabídce ročních automobilů nabídnout flotilu stejných vozů, ve stejné barvě i výbavě.

Jaké procento prodaných automobilu míří právě k nim?

Firemní zákazníci tvoří zhruba čtvrtinu našich prodejů.

O kterou kategorii vozů mají největší zájem?

Jak jsem již zmínil, jde zejména o roční vozy, a to nižší střední třídy a kategorie C-SUV nebo C-MPV, jako jsou Peugeot 308 SW, Peugeot 3008, Peugeot 5008 nebo Citroën C4 Grand Picasso.

Mění se v tomto případě nějak záruky, které poskytujete?

Nemění, i pro firemní zákazníky platí plnohodnotná záruka v minimální délce 12 měsíců.

Ne každý kupuje za hotové. Máte například pro živnostníky speciální financování?

Ano, naše značkové financování Emil Frey Finance myslí i na firemní klientelu a dovede nabídnout velmi zajímavé formy financování vozů.

Dokážete zájemce obsloužit letos i na Silvestra?

Silvestr je standardní pracovní den, takže ano, dokážeme. Jelikož však neočekáváme velký zájem potenciálních zákazníků, uvažujeme o zkrácení otevírací doby.

ptala se Kateřina Šimková