Palivové karty ušetří spousty času

Peter Škrabák

Únavu za volantem známe všichni a nikdo ji nemá rád. Není nad to, když může člověk na chvilku zastavit a nadýchat se čerstvého vzduchu nebo se občerstvit v komfortním prostředí čerpací stanice. Ty, jejichž obliba roste strmou křivkou, jsou čerpačky MOL. Působí svěže, mají co nabídnout, hlavně pohodu. Zájemce tu najde vše, co potřebuje k povzbuzení, zmírnění nervozity, časové tísně. Třeba úsměv personálu, pár vlídných slov, a tam, kde funguje koncept Fresh Corner, fantastickou voňavou kávu připravovanou speciálně pro tuto značku, a lehké občerstvení, jež hýří novinkami.

MOL se do povědomí českých řidičů dostal před třemi lety, kdy byla v květnu 2015 otevřena první zelená čerpací stanice na pražském Barrandově. Od té doby se v Česku, i díky akvizicím stanic Agip, Slovnaft a Lukoil, síť MOL rozrostla na 306 stanic, což z ní dělá druhého největšího provozovatele čerpacích stanic u nás.
Silnou pozici zastává MOL také v oblasti velkoobchodu, kde patří k vedoucím obchodním společnostem v oblasti distribuce a prodeje motorových paliv a maziv. Ambicí Skupiny MOL v ČR je stát se první volbou pro zákazníky jak v maloobchodě, tak v oblasti velkoobchodu. Pro firmy má řadu benefitů, například zajímavé palivové karty. Zejména o nich jsem hovořila s Petrem Škrabákem, Sales Managerem společnosti MOL Česká republika, s.r.o.

Na čerpacích stanicích si dávají dostaveníčko také podnikatelé a manažeři,
uskuteční se zde nejedna obchodní schůzka. Této klientele však dokážete
nabídnout nejen chutné občerstvení, ale rovněž zajímavé firemní karty. V čem tkví jejich kouzlo?

Právě v tom, že manažerům ušetří spoustu času na věci, kterými se opravdu musí zabývat. Palivové karty MOL za ně vyřeší veškeré záležitosti spojené s operativou kolem tankování. Již žádná hotovost, žádné sbírání jednotlivých účtenek. Naše karty též nabízejí elektronické vyúčtování připravené k podrobným analýzám nebo k importu do firemních informačních systémů a v neposlední řadě i zvýhodněnou cenu oproti běžným maloobchodním zákazníkům.

A co musí zájemce o takovou kartu splňovat? Třeba majitel menší firmy o 20 nebo 50 zaměstnancích?

Pro nás jsou zajímaví všichni zákazníci. Velké korporace i malé rodinné firmy. Pokud jde o zdravou společnost, rádi nabídneme naše řešení bez dalších podmínek.

Může kartu – karty pořídit pro své zaměstnance šéf společnosti, který nemá řidičák?

Samozřejmě, ale měl by si prověřit, zda ten řidičák mají jeho zaměstnanci, když už je předáním palivové karty opravňuje k tankování!

Blíží se konec roku, a to je dobrou příležitostí, jak nastavit ve firmě i v domácnosti jiné procesy, pravidla, možnosti. Jaké benefity byste právě v této době nabídli zájemcům? Co všechno mohou s MOL využít?

Jedinečnou a velice hustou síť čerpacích stanic MOL s vysokým standardem zboží a služeb. Najdete nás prakticky kdekoliv a všude tam jste vy nebo vaši zaměstnanci prostřednictvím karet naším partnerem. Jak již bylo řečeno, přínosy palivové karty mají přesah i do servisu v oblasti správy vozového parku a jejich využití může výrazně přispět ke snížení nákladů na provoz vozového parku. Ať již provozujete velkou flotilu vozů, nebo používáte auto k malému soukromému podnikání, s naší kartou můžete vždy ušetřit.

Máte v nabídce i palivové karty, se kte­rými mohu platit na svých cestách v zahraničí?

Samozřejmě, s naší kartou lze platit nejen v zemích, kde je Skupina MOL přítomna na trhu čerpacích stanic, ale i na západ od našich hranic. S našimi smluvními partnery dokonale pokrýváme i ty nejnáročnější potřeby. I v oblasti zahraničního pokrytí máme řešení opravdu pro každého.

V poslední době se hovoří o velmi vysoké kvalitě nabídky na vašich Fresh Cornerech, mohu platit palivovou kartou třeba i za kávu a občerstvení?

Záleží jen na zákazníkovi, jaký si nadefinuje rozsah zboží a služeb, které lze kartou hradit. Tento rozsah lze určit až na úrovni každé jednotlivé karty. Management společnosti tak může mít povolen celý sortiment dostupný na čerpací stanici, zatímco referentské vozy mohou být vybaveny pouze kartami, které opravňují držitele jen k nákupu paliva či zboží nezbytně souvisejícího s provozem vozu.

Plánujete nějaké produktové novinky v oblasti palivových karet? Poslední dobou se hovoří například o dárkových nebo přednabitých kartách. Platí to i pro MOL?

Ano, produktové portfolio neustále inovujeme, a tak máme nebo připravujeme řešení nejen v oblasti klasických palivových karet, ale máme či chystáme i další sofistikované záležitosti.

Být dobrým a vítaným partnerem na cestách, poskytovat komfort, který odlehčí stresu na silnicích – i tak lze charakterizovat značku MOL?

Ve všech sférách působnosti se MOL snaží být první volbou pro zákazníka. Tomu se snažíme přizpůsobit své produkty. Na čerpacích stanicích je to zřejmé na první pohled. Oblast karet je viditelná běžnému zákazníkovi trochu méně, nicméně přízeň uživatelů našich karet nám potvrzuje, že i v této oblasti jsme vnímáni jako partner, který potřeby klienta dokáže nejen vnímat, ale postarat se i o jejich naplnění.

otázky připravila Eva Brixi