Pro řemeslníky za každé situace

Profesionálové, kteří se starají o to, aby voda tekla, vytápění fungovalo, světlo svítilo, rozbitý bojler byl vyměněn, potřebují na své straně partnery, kteří jim pomohou s jejich vybavením. Mezi takové patří také PROFI ODĚVY. Jejich tým se nebojí výzev a zůstal řemeslníkům nablízku i v nejasné a složité době ovlivněné koronavirem. Právě o tom jsme se bavili s Ing. Janou Erbovou a Martinem Erbou, majiteli této české obchodní sítě, která kromě stejnojmenného e-shopu provozuje také čtyři kamenné prodejny – v Praze, Brně, Českých Budějovicích a Ostravě.

Koronavirová krize zasáhla prakticky každého. Jak jste se postarali o to, abyste řemeslníkům dokázali strále vycházet vstříc?

Je jasné, že páteřní infrastruktura se nesmí za žádných okolností zastavit. K jejímu fungování v nemalé míře přispívají právě profesionálové, jako jsou řemeslníci, údržbáři, technici z rozličných oborů – od instalatérů a topenářů až po stavaře. Bez jejich know-how se neobjedou jednotliví občané, domácnosti, ani instituce a firmy. Představte si například nemocniční zařízení s poruchou na vzduchotechnice. Je jasné, že tito lidé jsou nepostradatelní. Řemeslníci jsou velmi často malými podnikateli, tedy skupinou, která to opravdu nemá lehké. S naší sítí PROFI ODĚVY jim dokážeme zajistit špičkové pracovní vybavení – od oděvů přes obuv, nástroje až po ochranné pomůcky. Pro jejich práci je to nyní důležitější než kdy dříve. A právě proto jsme se rozhodli v maximální možné míře jejich poptávce po pracovní výstroji a ochranných pomůckách vyhovět prostřednictvím našeho e-shopu, který jsme na zvýšený nápor přichystali. Náš tým byl také připraven zodpovídat všechny dotazy zákazníků prostřednictvím
e-mailu a telefonu. K ruce jim byli produktoví specialisté i obchodní zástupci, s nimiž mohli vyřešit své specifické požadavky.

Online nakupování bylo po jistou dobu vlastně jedinou možností, jak pracovní oděvy, obuv a další náležitosti pořídit. Co vše dokáže zájemcům e-shop nabídnout?

Předně jsme vylepšili jeho celkovou uživatelskou přívětivost, protože online nákup musí být zejména pohodlný. Konec konců proto svět e-commerce vznikl, abychom z ušáku doma v obýváku dokázali objednat cokoli, co potřebujeme. Výrazně jsme vylepšili responzivní verzi stránek, která perfektně funguje na mobilech i tabletech. Pracovali jsme také na filtrech, které urychlují vyhledávání. Umístili jsme v rámci e-shopu ty nejdůležitější informace tak, aby je měli zájemci opravdu na dosah ruky. Jedním kliknutím se z home page přenesete k podrobnostem o nákupu, velikostech, testování oděvů, materiálech, normách vztahujících se k bezpečnosti a ochraně zdraví při práci. Když rozkliknete kartu každého jednoho produktu, budete mít přehled o skladem dostupných velikostech i skladové zásobě. A samozřejmě jsme přidali do karty produktu velikostní tabulky, díky nimž zákazník zjistí mnohem rychleji, jaké číslo bot, trika nebo ikonických řemeslnických kalhot Snickers Workwear mu padne. Ale to je jen zlomek toho, co na stránkách návštěvníci najdou. Záleží nám na tom, aby se člověk při online nákupu cítil dobře, nezdržoval se zbytečnostmi.

Připravili jste pro profesionály mimo poradenství ještě něco jiného, čím byste jim ulehčili?

Ano, v několika směrech. Dopravné a balné je při nákupu od 500 Kč zdarma. Dříve byla tato hranice o tisícikorunu vyšší. Také jsme rozšířili způsoby přepravy. Nyní mohou zákazníci využívat službu Balíkovna. Jakmile vešlo v platnost nařízení o nošení roušek, ihned jsme na situaci, kdy jich byl žalostný nedostatek všude, reagovali. Ke každé objednávce jsme jako dárek věnovali multifunkční šátek, z něhož šlo improvizovanou roušku udělat. A poté, do konce dubna, to byl ještě řemeslnický nůž Hultafors, pro nějž profesionálové vždy najdou uplatnění a který je trvale na špici mezi noži této švédské značky. Snažíme se svým klientům vždy přinést nějakou další hodnotu, ať už jde o náš servis, nebo online nakupování.

Projevují se nějaké změny v poptávce v návaznosti na aktuální dění?

Bezpochyby. Lidé začali více uvažovat nad ochrannými pomůckami, včetně pracovních ochranných brýlí nebo rukavic. Jinak ale výrazné změny ve skladbě nákupního košíku nevidíme. Stále jsou největším hitem pracovní kalhoty Snickers Workwear a obuv Solid Gear. Co však stojí za pozastavení, je fakt, že kupující se opět více zamýšlejí nad hodnotou kvality a jejím vztahem k udržitelnosti. Porovnávají náklady za levnější zboží nižší jakosti v čase a docházejí k závěrům, že kvalita se s ohledem na trvanlivost, pohodlí a ochranu zdraví vyplatí více. Jsme tomu velmi rádi, protože od začátku PROFI ODĚVY budujeme tak, abychom za každou položku, již máme v sortimentu, byli ochotni dát ruku do ohně, ať už jde o špičkovou pracovní obuv Solid Gear, oblečení výše jmenované skandinávské značky Snickers Workwear, anebo Dunderdon, prvotřídní nářadí Hultafors. Doba před krizí naučila společnost utrácet velmi rychle a bez rozmyslu za věci, jejichž cena mnohonásobně převyšuje jejich hodnotu. Věříme, že důraz na kvalitu je cestou, jak žít udržitelně.

ptala se Kateřina Šimková
www.profi-odevy.cz