Z kostelního sklepa mezi leadery digitalizace

O společnosti Liferay mnoho lidí neslyšelo, přestože je jejich software je základním kamenem pro webové stránky mnohých světových organizací jako jsou Toyota, T-Mobile, Coach, Fujitsu, Allianz nebo Sesame Street. Za posledních 15 let Liferay prošel mnoha fázemi, od poradenských služeb k portálovým řešením a nedávnému přerodu ve společnost, která nabízí komplexní řešení digitalizace.
Liferay přináší ideální řešení pro každou společnost, která přemýšlí o digitalizaci. Využívá opensource software, který je možné dokonale přizpůsobit klientovým požadavkům. Právě tato vlastnost oslovila i mnoho známých českých organizací, například NKÚ (Nejvyšší kontrolní úřad), některé portály českých nemocnic, Moneta Money Bank a další.

Zprvu společnost Liferay začala jako poradenská služba k jejich prvnímu softwaru. V roce 2009 ale dostali nápad, který měl klientům přinést něco víc než jen konzultace a přešli na model předplatného. Rozhodnutí se ukázalo jako správné a pomohlo firmě v růstu a zdokonalování služeb. Díky poslední expanzi svých služeb Liferay může nově nabídnout komplexní řešení. Klienti mohou Liferay Digital Experience (DXP) použít pro všechny digitální platformy, od webových stránek, zákaznických, agentských či partnerských portálů, intranetů, obchodních platforem až po analytiku.

Po tvrdé a usilovné práci se společnost Liferay stala známou jako poskytovatel portálových řešení. Mnoho světově známých portálů a webových stránek je postaveno na Liferay řešení, jako třeba Toyota, Fujitsu, Allianz, v České republice bychom pak mohli zmínit studentský ISIC, některé nemocniční portály, NKÚ a Moneta Money Bank. Gartner ve své studii umístil Liferay DXP ve svém Magickém kvadrantu mezi světové leadery v digitálním řešení mezi IBM, Sitecore, Adobe, a to 10 let po sobě.

Nově nabytý status providera komplexních řešení posouvají Liferay na novou úroveň. Jedna platforma, nekonečně mnoho řešení, je mottem jejich nové éry. Řešení na jedné platformě je totiž jednodušší než spojování více platforem do jedné. Mohlo by jít o poslední kamínek, jenž převáží pomyslné misky vah u společností, které vidí svou budoucnost v digitalizaci, ale ještě se plně nerozhodly.

Liferay sídlí v Diamond Baru v americké Kalifornii. Ve svých úplných počátcích firma sídlila ve sklepeních kostela, které přes týden nebyly farností využívané a trvalo téměř 4 roky, než dokončila první produkt. Nyní jde o společnost, která i bez externích investic vydělala přes 100 milionů dolarů s mírou retence mezi 90 až 95 procenty.

(tz)