Jste nuceni zrušit dovolenou? Řada pojišťoven podává pomocnou ruku

Rychle se měnící stav ohledně požadovaných testů či nařízené karantény podmínky k cestování do zahraničí zrovna nezpříjemňuje. Není tedy divu, že spousta z nás musí dovolenou odložit či zrušit. Jak se k celé situaci staví pojišťovny a na co máme nárok?
V případě zrušené dovolené je přístup každé pojišťovny individuální, a neplatí tedy žádné obecné pravidlo. Nicméně většina pojišťoven se v této nelehké situaci snaží alespoň částečně podat svým klientů pomocnou ruku, a upravuje tak jednotlivé rozsahy plnění cestovního pojištění.

„Snažíme se vyjít svým klientům co nejvíce vstříc. Pojistné plnění ze storna cesty tak aktuálně vyplatíme všem, kteří byli před odcestováním do zahraničí pozitivně testováni na Covid-19. Nárok na pojistné plnění vzniká i v případě, že má klient nařízenou karanténu a nemůže z tohoto důvodu vycestovat do zahraničí. Vzniklou situaci je pak nutné doložit například potvrzením od hygienické stanice,“ říká Ladislav Bělina, produktový ředitel Slavia pojišťovny. Měli bychom však brát na vědomí, že obavy z možné nákazy a následné zrušení cesty stále nejsou důvodem k uplatnění pojištění storna.

Cestujte bez starostí. Nyní je možné využít kromě letecké také autobusovou a vlakovou asistenci

Počty zrušených letů se aktuálně pohybují v řádech tisíců. Nikoho z nás tedy nepřekvapí, že aerolinky nestíhají vyřizovat žádosti a vracet peníze včas. Celý proces může trvat klidně i půl roku. Pro takové případy je vhodné využít k cestovnímu pojištění navíc připojištění letecké asistence, díky které odpadnou starosti s vyřizováním. Pojišťovna pak navíc ve většině případů zajistí odškodnění daleko dříve. V reakci na extrémně vysokou poptávku po cestování vlakem či autobusem především do Chorvatska je nyní také možné využít asistenci této dopravy. Podle údajů provozovatele železniční dopravy RegioJet využilo vlaky do Chorvatska či Slovinska přibližně 20 tisíc cestujících za první měsíc jejich provozu.

„Naše pojišťovna se například na základě pandemie a jejích následků rozhodla nově zajišťovat co nejrychlejší refundaci zrušených letů z důvodu Covid-19. Navíc jsme ale přidali také asistenci pro autobusy a vlaky, která je poskytována 24/7. Zahrnuje okamžitou analýzu problému, informace o aktuálním stavu spoje a doporučení možných řešení, jako například přesměrování na jiný spoj, ověření nároku na občerstvení nebo zajištění noclehu, “ dodává Ladislav Bělina.

(tz)