Giving Friday i Sbírka potravin byly v dm rekordní

Listopad se ve společnosti dm drogerie markt tradičně nesl ve znamení dobročinnosti. V rámci letošní aktivity Giving Friday věnuje společnost 3 miliony korun na podporu dětí rodičů samoživitelů. Celkově tak za všechny tři ročníky dobročinné akce darovala dm 6,7 milionu korun. Síť drogerií se také zapojila do celonárodní potravinové sbírky a letos vybrala přes 32 tun drogistického zboží a 11 tun potravin.

Pět procent obratu z Giving Friday poputuje organizaci Fandi mámámPomoc místo slev, to je motto Giving Friday. V minulých letech se dobročinná aktivita, jež má být kontrastem ke slevovému šílenství Black Friday, setkala s velkým zájmem ze strany zákazníků a ani tento ročník nebyl výjimkou. Giving Friday se letos uzavírá rekordními čísly. Pět procent z obratu společnosti dm drogerie markt v den konání aktivity, tedy 27. listopadu, věnuje organizaci Fandi mámám, která podporuje děti rodičů samoživitelů. Letos to odpovídá 2,2 milionu korun.

„Získanou částku jsme se s ohledem k současné situaci, která je náročná pro mnoho lidí, zvláště pak pro samoživitele, rozhodli navýšit. Celkem tak dm na podporu dětí rodičů samoživitelů věnuje 3 miliony korun,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace společnosti dm drogerie markt. „Jsme vděční našim zákazníkům, že ani tato nelehká doba jim nebere chuť pomáhat,“ dodává.

Aktivita Giving Friday se v dm letos konala již třetím rokem. V roce 2018 darovala dm organizacím podporujícím děti a mládež ve smysluplném trávení volného času částku 1,7 milionu korun. Loni pak rozdělila 2 miliony korun mezi 70 domovů a institucí pro seniory v rámci projektu na podporu mezigeneračního propojení dětí a seniorů.

Sbírka potravin v dm vynesla téměř 44 tun zbožíDo každoroční Sbírky potravin se dm drogerie markt letos zapojila podruhé. Navázala na svoji předchozí participaci v Národní potravinové sbírce, jíž se zúčastnila celkem čtyřikrát. V období konání sbírky, tedy v době od 21. do 26. listopadu, se zákazníci mohli zapojit jednoduše tím, že ke svému nákupu přiložili trvanlivé potraviny či drogistické zboží, které následně po zaplacení odevzdali dobrovolníkům u pokladen.

„Dle informací České federace potravinových bank se díky štědrosti dárců v letošním roce vybralo neuvěřitelných 440 tun potravin a drogerie. Z toho v den konání celorepublikové akce, tedy 21. listopadu, přispěli zákazníci drogerií dm více než 5 tunami potravin, drogistického zboží věnovali dokonce přes 11 tun,“ vysvětluje Peroutka.

„Z důvodu nařízeného omezení počtu osob na prodejně jsme v dm sbírku prodloužili, abychom umožnili se zapojit všem, kteří chtěli přispět. V období od 23. do 26. listopadu se tak vybralo dalších 6 tun potravin a 21,12 tuny drogerie, které putovaly potravinovým bankám,“ uzavírá.Sbírka potravin je organizována v jednotlivých krajích regionálními potravinovými bankami a Českou federací potravinových bank ve spolupráci se Svazem obchodu a cestovního ruchu a Asociací společenské odpovědnost. Partnery sbírky jsou dále Charita Česká republika, Armáda spásy, nezisková organizace NADĚJE a Slezská diakonie.

(tz)