Aerodynamika má zásadní vliv na snížení emisí. Příkladem je nový Peugeot 408

Všechny automobilky, které prodávají a v budoucnu dál chtějí prodávat na evropském trhu, jsou v současné době v těsném sevření emisních kleští. Limity emisí CO2 jsou tak přísné, že se žádný výrobce osobních vozů neobejde bez elektrifikace, ultraúsporných motorů a mnohých nákladných technických opatření. Značka Peugeot se svým novým modelem Peugeot 408 ukazuje ještě další cestu – dokonale propracovanou aerodynamiku.

Peugeot 408 odpovídá požadavkům současných zákazníků. Klientela si žádá zvýšené vozy. Nejen, že dobře vypadají, ale také se do nich pohodlně nastupuje. Odpovědí Peugeotu je zvýšený dynamický fastback Peugeot 408 . Jeho silueta je sice výrazně sportovní, nicméně stále vůz poskytuje vysokou praktičnost v podobě zavazadelníku o objemu 536 litrů, přičemž po sklopení opěradel zadních sedadel tento objem vzroste až na úctyhodných 1611 litrů.

Cestující si ve voze Peugeot 408 mohou užívat pětihvězdičkového komfortu a prostoru. Místo pro kolena pasažérů na zadních sedadlech dosahuje 188 mm a z hlediska prostornosti v zadní části vozu je na tom Peugeot 408 dokonce nejlépe ze všech vozů značky. Velkou roli na celkové vyváženosti vozu mají jeho rozměry. Je 469 cm dlouhý, 148 cm vysoký a jeho rozvor dosahuje 279 cm. Výsledná silueta vozu je štíhlá a elegantní, což přispívá k aerodynamické účinnosti.

Právě aerodynamika je klíčem k jedinečným jízdním zážitkům, perfektní stabilitě vozu a také k nízké spotřebě paliva. U modelu Peugeot 408 byla aerodynamice, jakožto faktoru s významným dopadem na energetickou bilanci, věnována mimořádná pozornost. Nárazník, víko zavazadlového prostoru, difuzor, sloupky karoserie, zrcátka, ochrana spodní části…, všechny díly karoserie byly optimalizovány díky úzké spolupráci designérů a aerodynamických inženýrů značky Peugeot. K vyšší aerodynamické účinnosti přispívá rovněž design kol, který ovlivňuje i celkový výkon vozu.
Pro zlepšení vibračního komfortu byla tuhost karoserie zdokonalena díky lepení konstrukčních prvků. Výsledkem je příkladná jízdní stabilita, špičkový jízdní komfort, vynikající potěšení z jízdy a vzhledem k poloměru otáčení 11,18 m i skvělá ovladatelnost ve městě. Nový Peugeot 408 je vybaven 17 až 20palcovými pneumatikami. Ty patří do kategorie A, aby bylo dosaženo nízkého valivého odporu a s ním spojené vysoké účinnosti, ovšem současně aby byly zachovány ukázkové jízdní vlastnosti vozu.

Nový Peugeot 408 dorazí na český trh na začátku roku 2023.

(tz)