Elektromobily, plug-iny, vodík a teď i mildhybridy. Nabídka Peugeotu se dále rozrůstá

Značka Peugeot slibuje, že od roku 2030 bude v Evropě prodávat výhradně stoprocentně elektrické vozy. Tato elektrická éra nastane až za necelých sedm let, nicméně elektromotor dominuje produktové nabídce značky Peugeot už dnes. S plně elektrickým pohonem můžete mít například městské vozy Peugeot 208 a 2008, stejně jako i větší Rifter, Traveller a kompletní řadu lehkých užitkových vozů. V letošním roce přibude i 308, 308 SW, 408 a 3008.

U osobních vozů segmentu C a vyšších nabízí Peugeot plug-in hybridní pohon, přičemž u některých modelů jako 3008, 508 a 508 SW můžete volit mezi čtyřkolkou a dvoukolkou. Z hlediska vodíkového pohonu zatím Peugeot nabízí jediný model a to e-Expert Hydrogen, který se ale v Česku zatím neprodává.

K těmto ekologickým pohonům přibude už ve druhém čtvrtletí letošního roku nový hybridní systém s označením Hybrid 48V. Tvoří jej benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 136 k, který je spojen s novou šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o 15 %. SUV segmentu C vybavené tímto hybridním systémem tak může při jízdě ve městě více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.

Prvními vozy, které tento nový pohon dostanou, jsou SUV Peugeot 3008 a 5008. S úsporou paliva a emisí přibližně 15 % dosáhne model 3008 nízké úrovně emisí, a to příznivých 126 g CO2/km, velké sedmimístné SUV 5008 pak 128 g CO2/km. V porovnání s neelektrifikovaným benzínovým motorem se srovnatelnými vlastnostmi to znamená průměrnou úsporu přibližně jeden litr paliva na 100 kilometrů. Samozřejmě ne všude je tento pohon stejně efektivní. Nejvíc se vyplatí ve městě. Tam představuje úspora asi 2,5 l/100 km, na rychlostní silnici je to 0,7 litru a na dálnici při rychlosti 130 km/h je úspora takřka nulová.

Uvedený motor nahrazuje motor PureTech 130 EAT8 a brzy bude k dispozici i v dalších modelech řady Peugeot, jako jsou vozy 208, 2008, 308, 308 SW a 408. Vozy Peugeot 3008 a 5008 Hybrid se vyrábějí v továrně v Sochaux a na evropský trh budou uvedeny ve druhém čtvrtletí roku 2023.

(tz)