Doubleshot je světový – jeho kávu si dáte na 3 kontinentech i v jedné z nej NY kaváren

Kávu z české pražírny výběrové kávy si už zdaleka nedáte jen u nás. Doubleshot v poslední době expandoval na další dva kontinenty a pijí ji zákazníci v Ománu, v Japonsku, Malajsii a i v ve známých amerických a kanadských kavárnách.

V létě byla na mlýnku v kavárně Suited na Manhattanu, která se umisťuje na předních pozicích v nejprestižnějších žebříčcích kaváren v New Yorku. V budoucnu se i proto doubleshot chce zaměřovat mnohem více právě na zahraniční trhy.

Expanze se doubleshotu daří díky špičkové kávě, jedinečným vztahům, které si za 13 let existence vybudovali v kávové komunitě, a silné, stabilní značce. „Naše káva je kvalitativně srovnatelná s tou z nejlepších světových pražíren. Oproti pražírnám ze zemí s dlouhou tradicí výběrové kávy je pro nás ale mnohem těžší globálně obstát v jejich konkurenci. Potenciální zákazníci si raději vybírají z ověřených a známých světových pražíren s mnohem delší tradicí. To se naštěstí pomalu, ale úspěšně mění, protože je doubleshot ve světové kávové komunitě známější. Účastníme se kávových soutěží a festivalů, kde si naši kávu mohou všichni porovnat s konkurencí, a jsme přátelé s mnoha důležitými osobnostmi kávového světa. Díky tomu si budujeme renomé a oslovuj nás kavárny z nejrůznějších zemí a doporučují nás lidé z oboru, se kterými se setkáváme,” popisuje na úvod pozici doubleshotu jeho spoluzakladatel Jaroslav Tuček.

Cílem doubleshotu je do pěti let generovat 20 % obratu pražírny z prodejů kávy na zahraničních trzích. „Nejsilnější pro nás je samozřejmě Česko, potažmo Evropské unie, ale jsem si jistý, že naše káva je srovnatelná se světovou špičkou a není důvod se držet pouze v tomto regionu. Český trh už je výběrovou kávou nasycený, na některých místech až přesycený, a není tu tolik prostoru kam růst, minimálně ne, pokud chceme zachovat stávající kvalitu, ke které se váže vyšší cena suroviny. Proto se obracíme mnohem víc do dalších zemí a posilujeme tým o obchodníka, který se bude věnovat pouze zahraničí,” nastiňuje strategii expanze doubleshotu Tuček.

Doubleshot ve světě
Doubleshot si můžete dát třeba kavárenské síť Fragment v Minnesotě nebo v super slavné Eight Ounce Coffee v Kanadě. V létě ho pili také zákazníci kavárny Suited ve Financial Districtu na Manhattanu. To je jedna z nejlepších newyorských, a možná i světových, kaváren. Na mlýnku se tu střídají nejlepší světové pražírny, takže mít svá zrna právě tady je něco jako vyhrát kávového Oscara.

Kromě New Yorku si kávu doubleshot můžete dát ve dvacítce zemí v Evropě, v severní Americe a Asii. Mimo střední Evropu je doubleshot v nabídce takzvaných multi roaster kaváren, tedy těch, které nabízejí kávy od více různých pražíren. Několik jich v letošním roce přibylo v dovolenkových destinacích jako je Kypr nebo Malta. Z exotičtějších destinací je to pak třeba Omán nebo Izrael.

Doubleshot si můžete koupit i v Japonsku, Malajsii a Jižní Koreji. „Do těchto zemí prodáváme především naše výběrové kapsle. Ty jsou tu totiž velmi populární a i v gastronomii je zde káva z kapslí mnohem rozšířenější než u nás. Je to specifikum asijského trhu a pro nás další zajímavá obchodní příležitost,” vysvětluje Jaroslav Tuček.

Doubleshot se v souvislosti s plánovanou expanzí v příštím roce bude objevovat na nejvýznamnějších kávových akcích po celém světě. I proto chystá pražírna velký redesign, aby veškerá komunikace byla mezinárodní. Bude se týkat především obalového designu a nová balení zákazníci budou moci koupit nejspíše od začátku roku 2024.

(tz)