O šunce, která už nemůže být šunkovatější

IMG_0115Je to tak, uzeniny do našeho českého jídelníčku náleží a patřit určitě ještě dlouho budou. Domácích výrobců přibývá, navzájem soupeří o to, kdo překvapí tím nejlepším, kdo získá přízeň trhu. Jeden z nich obdržel letos v soutěži Volba spotřebitelů, nejlepší novinka
roku 2014 v kategorii Uzeniny ocenění, jehož si velmi považuje. Je to Prantl, Masný průmysl, s.r.o. Uspěl s výrobkem Šunka nejvyšší jakosti, tedy přesně podle strategie, o které mi vyprávěl jak majitel společnosti Jan Prantl, tak ředitel Ing. Zdeněk Maška, když jsem se před dvěma roky ptala, kudy půjde cesta kvality v příštím období. Tehdy tvrdili,
že je zacílení jasné: budou to šunky, a to vysoce jakostní, jimiž trh zdaleka není ještě zahlcen.Ing. Zdeněk Maška je na firmu, kterou řídí, hrdý – Žirovničtí opět dokázali, že se kvalitně vyrábět dá a že to, co je dobré, ba vynikající, se kupovat bude. Zeptala jsem se ho:

Co je na šunce tak pozoruhodného?

Nevím, jestli pozoruhodného, ale jestliže chceme někoho přesvědčit o kvalitě, musíme ji umět vyrobit. Toho právě oceněný produkt je důkazem. Základní surovinou Šunky nejvyšší jakosti jsou vybrané části vepřové kýty – to je jedna věc. Ta druhá se dá charakterizovat také jednoduše – výroba probíhá bez přídavků aromat. Šunka vyniká přirozenou masovou chutí, obsah masa deklarujeme minimálně na 91 procent při obsahu tuku do 2 procent. Šunka nejvyšší jakosti musí splňovat požadavky dané platnou legislativou pro skupinu šunek zařazených do třídy nejvyšší jakosti.

Tohle však spotřebitel na první pohled nepozná…

To máte pravdu, ale pozná zas něco jiného, totiž to, jak se šunka výborně krájí, a to je benefit na dnešním konkurenčním trhu dosti značný. Také jsme se trefili tím, o jakém průměru jsme zvolili obal – je to 150 mm, takové řešení je pro zákazníka optimální, to je
vyzkoušené.

A čím je šunka ještě pro kupujícího lákavá?

Dodáváme ji v různých hmotnostních variantách, třeba v technologickém obalu o hmotnosti 4,5 kg, krájenou ve spotřebitelském balení 200 gramů a krájenou také o hmotnosti jednoho kilogramu.

Nedivím se, že jste pochoutku přihlásili
do soutěže, úspěch musel přijít.

Mohl, ale nemusel. Jsme skromní, i když každé vítězství nás potěší. Ocenění, které jsme s výrobním ředitelem Ivo Prantlem přebírali 24. dubna v pražském hotelu Ambasador, naši ctižádost zase o kousek posunulo. Rádi se pochlubíme i tím, že jsme dostali ještě jednu cenu, a to od rádia Frekvence 1 za první místo v anketě posluchačů.

Vím, že jste známý svou přísností i pečlivostí, a když jsem kdysi procházela vaše nové sklady, nevěřila jsem, že jsem v prostorách, kde se manipuluje se spoustou párků, salámů, šunek. Z podlahy by se dalo jíst. Svědčilo to o vztahu zaměstnanců k firmě, o jejich loajalitě…

U nás si lidé práce váží, být zaměstnaný a mít jistotu v kapse je dnes ne vždy dosažitelné. Zodpovídám za to, že firma bude prosperovat, že dokážeme lidi zaměstnat, že se na trhu uplatníme. Jsme potravinářský provoz, což znamená, že inovujeme, máme nápady, známe řešení. To je základ i ve vztahu k zákazníkovi. Vedu svůj tým k cílevědomosti, přesnosti a chuti pracovat. Výsledky se dostavují, i když jsou vykoupeny velkým úsilím a poctivostí v přístupu k věci. Ať je to ta pověstná čistota, jíž jste si jako žena okamžitě všimla, anebo závěr toho všeho snažení, špičková šunka, která si odnesla povzbudivou cenu.

Jakým vzkazem byste zákazníky dnes
oslovil?

Aby se odvážili kupovat hodnotnější zboží, třeba méně, ale kvalitu. Aby se nebáli dobrých českých uzenin, ale jedli s mírou, pestře. Aby se nebáli okusit novinky, pochutnat si a pochválit.

ptala se Eva Brixi