Náš postoj je o kvalitě, kráse a iluzi

Like YOU 26746+35746 č,těl.Rozhovor s mužem, který řídí firmu, jejíž nabídka je pouze pro ženy. Mohlo by se zdát, že takové cti se dostane jen těm vyvoleným. Petr Kala, ředitel společnosti Triola a.s., k nim rozhodně patří. Svým způsobem je odpovědný za to, jak budou české ženy vypadat, dalo by se s trochou nadsázky tvrdit. Na druhé straně má co dělat, aby obhájil postavení této firmy na trhu. Založena byla v roce 1919, tedy za tři roky může slavit důstojnou stovku. Značka je v povědomí několika generací jako výrobce kvalitního dámského prádla a plavek, zejména pro ženy plných křivek. Jako jeden z mála českých textilních podniků má svůj vlastní výrobní závod v tuzemsku, v Horním Jiřetíně, a proto umí svou kvalitou konkurovat světovým módním značkám. Ale nejen to. Petr Kala sveřepě bojuje za právo menších a středních firem s čekým kapitálem na důstojné podnikání, diskutuje o etice trhu, legislativě. A nejde přitom jen o business. Ale také o krásná ňadra:

Nesmlouvavě hájíte zájmy malých a středních firem s českým kapitálem, o to více těch, které mají tradici a na trh dodávají řadu let kvalitní výrobky. Proč jste se do takové diskuze dali? Jaké jsou vaše hlavní argumenty?

Protože na tom stojí a padá naše firma. Chceme, aby lidé věděli, že jsme místní, česká společnost, zaměstnáváme české lidi, vyrábíme české výrobky, které jsou prověřeny generacemi. Nemůžeme dovozu konkurovat cenou, tak konkurujeme kvalitou. To je úděl všech českých výrobců.

 Tedy jste přesvědčen, že to má smysl?

Samozřejmě. Jinak bychom už nakupovali prádlo z Asie, z továren, jejichž zaměstnanci pracují v nelidských podmínkách, a tady ho bez mrknutí oka vydávali za nejnovější trend a super kvalitu. A měli bychom na něm trojnásobnou marži. Náš postoj není o penězích, ale o přesvědčení.

Jako přední výrobce dámského spodního prádla a plavek máte know-how, které mnohým jiným v oboru přece jen chybí. Děláte ženám krásné poprsí. A to není jen tak. Na čem jsou vaše znalosti a zkušenosti postaveny?

Triola má dlouholetou tradici a zkušenosti, které ve firmě dodržujeme, střežíme a rozvíjíme. Máme nastaveny vnitřní systémy ke zlepšování a zkvalitňování procesů.

Dá se zobecnit, jaké touží mít dnes dámská populace vlastně ňadra?

Samozřejmě dokonalá. Avšak rozsáhlý průzkumu společnosti Murine ve Velké Británii, uveřejněný v Daily Mail, uvádí, že si muži u žen nejdříve všimnou očí, úsměvu a teprve na třetím místě ňader. Ale těch si všimnou vždy! Ženy se shodly na tom, že chtějí mít hlavně pevná a kulatá prsa – což je symbolem mládí a vitality. Velikost tedy není vždy rozhodující. Naše střihy podprsenek v každém případě zformují krásný dekolt. V tom ženám plníme jejich touhy.

Naznačíte trendy ve vývoji tohoto sortimentu?

Podprsenka se vyvinula z drátěného, kůží a kosticemi vyplněného korzetu – je to prostě zmenšený korzet. A ženy dnes od tohoto minimalizovaného kousku oděvu očekávají maximum – že jim zformuje postavu, vyzvedne malé či velké poprsí do očekávané výšky, stáhne a zafixuje. A přitom bude pohodlný a příjemný, nikde nebude tlačit. Bude vyroben z nejjemnějších úpletů, krajek, vyšívaných tylů či z funkčních high-tech materiálů, bude indikovat vzrušení, uvolňovat vůně, absorbovat pot. Ne, to není fikce, to k nám promlouvá blízká budoucnost.

Odhadnete, co je snem každé ženy?

Obecně bych nerad spekuloval. V prádle odhadnout můžu: ženská ňadra jsou symbolem smyslnosti a její nositelce dodávají osobitost a přitažlivost pro opačné pohlaví. Chtějí mít krásná a dokonalá prsa, která jim přispějí k atraktivitě a sebedůvěře.

A co by mělo být snem každého muže?

Mít ženu s krásnými a dokonalými tvary i poté, co si svlékne podprsenku…

ptala se Eva Brixi