Firma na talíři proti obezitě

ilustracni-foto_4Více než milión Čechů se léčí s obezitou, což je nejhorší vysvědčení v Evropě1 . Alarmujícím číslům se chce postavit zcela nový projekt „Firma na talíři“. Jeho cílem je prosadit myšlenku dodržování zdravého životního stylu v práci. „V zaměstnání trávíme většinu času. Pokud zde prosadíme zásady zdravého životního stylu, pak to pomůže nejen zdraví a pohodě zaměstnanců, ale pozitivní dopad se projeví na výsledcích celých firem i společnosti,“ říká Pavel Kusý, ředitel pro strategii a marketing firmy Edenred, která za projektem „Firma na talíři“ stojí. Pravidelné a vyvážené stravování přitom může podle odborných studií přispět k růstu HDP až o 1 % HDP ročně2 .

„Firma na talíři“ startuje v Česku právě dnes. Jde o změnový projekt ve firmách, při němž výživoví poradci a experti ze společnosti Wellnessia vysvětlí zaměstnancům, jak potraviny ovlivňují jejich zdraví či pracovní výkon a které suroviny mají pozitivní vliv na konkrétní pracovní činnosti a dovednosti. „Lidé si pak sami vyzkoušejí jaké to je, vyměnit například kávu a sušenky za čerstvé ovoce a zeleninu na poradách,“ konstatuje Monika Divišová z Wellnessia.

Projekt klade důraz na kvalitu stravování v okolí firem nebo přímo ve firmách – ať již jde o jídla, která si připravují zaměstnanci z nakoupených surovin nebo například o drobné občerstvení, které zajišťují zaměstnavatelé. „Firma a její management mají významný vliv na to, jaké podmínky ke stravování svým zaměstnancům vytváří přímo  na pracovišti, tedy na místě, kde lidé tráví 8 a více hodin denně. „Snažíme se ukázat, že kvalitní jídlo patří do práce a že zlepšuje náladu a vztahy mezi lidmi. Kvalitní a vyvážená strava také zvyšuje pracovní výkon zaměstnanců a snižuje jejich nemocnost. Proto věříme, že projekt bude pro firmy zajímavý,“ říká Pavel Kusý, marketingový ředitel společnosti Edenred CZ.

Zahájení projektu je velmi netradiční – více než 500 personálních ředitelů z tuzemských firem v těchto dnech obdrží speciální balíček, který bude obsahovat zdravé potraviny spolu s vtipnými hláškami jako: „Banán zlepšuje řešení konfliktů.“ „Mrkev podporuje prezentační dovednosti“. K tomu je připojen odkaz na webové stránky www.firmanataliri.cz, kde mohou svoji firmu do projektu přihlásit.

Firma, jejíž zástupce správně odpoví jako první několik otázek týkajících se povědomí o zdravém stravování během pracovního dne, získá projekt v hodnotě 180 000 Kč zdarma pro své zaměstnance. Edenred, který je největším světovým poskytovatelem předplacených služeb a vydavatelem stravenek a stravenkové karty Ticket Restaurant® Card, bude finančně podporovat změnové projekty i v dalších firmách v rámci svých celospolečensky odpovědných aktivit.

Jak projekt funguje se lze dozvědět i díky videím umístěným na stránce www.firmanataliri.cz, na kterých je zaznamenána celá série již proběhlých workshopů. Na příkladu jedné firmy lze vypozorovat změny, ke kterým díky projektu došlo. „Chceme nabídnout informace a možnosti volby. Denně spojujeme půl miliónu zaměstnanců z 23 000 firem s více než 32 000 restauracemi. Máme možnosti a tím také i odpovědnost věci měnit a aktivně bojovat s obezitou a důsledky špatného stravování v práci. Vždy však také záleží na každém z nás, zda je ochoten ve svém jídelníčku něco změnit,“ říká Pavel Kusý.

Firmám a jejich zaměstnancům, kteří projekt absolvují a rozhodnou se, že v něm chtějí dále pokračovat, pak Wellnessia nabízí například zpracování mapy restaurací a jídelen v okolí s doporučením na vyvážený oběd, individuální konzultace a plány pro jednotlivé zaměstnance, návrhy na vybavení kuchyňky a seznamy doporučených potravin nebo třeba návrh na zajímavý „shop“ přímo v prostorách firmy s doporučením potravin, které vhodně doplní energii během pracovního dne.

1 Aktuálně.cz, 22. 4. 2015

2 FOOD AT WORK, Christopher Wanjek, ILO, 2005

Edenred, vydavatel stravenek Ticket Restaurant® , je světovou jedničkou v oblasti předplacených korporátních služeb, navrhuje a dodává řešení, která zlepšují efektivitu organizací a posilují kupní sílu jednotlivců. Tato řešení umožňují společnostem účelně a efektivně spravovat:

  • Zaměstnanecké výhody (Ticket Restaurant, Ticket Benefits, Ticket Junior, Ticket Alimentation, Ticket CESU a další)
  • Řízení firemních nákladů (Ticket Čistý, Ticket Profi Card, Ticket Car, Ticket Clean Way, Repom, atd.)
  • Incentivní a odměňovací programy (Ticket Compliments, Ticket Kadeós atd.)

Skupina také spolupracuje s veřejnými institucemi při řízení jejich sociálních programů (Ticket Service)

Akcie společnosti jsou kotovány na burze NYSE Euronext Paris. Edenred působí ve 42 zemích světa s více než 6 000 zaměstnanci, má téměř 660 000 klientů z firemního a veřejného sektoru, 1,4 miliónů smluvních partnerů a 41 milionů příjemců. V roce 2014 činil celkový objem emise 17,7 mld €, z čehož téměř 60 % bylo generováno na rozvíjejících se trzích.

Značka Ticket Restaurant® a všechny ostatní obchodní názvy programů a služeb Edenred jsou registrované ochranné známky společnosti Edenred SA.

(tz)