Hyundai rozšiřuje partnerství se vzduchoplavcem Bertrandem Piccardem

Společnost Hyundai uzavřela nové celoevropské partnerství s Bertrandem Piccardem. Piccard je švýcarským vzduchoplavcem, jenž se proslavil jako první člověk, který v balonu obletěl zeměkouli bez mezipřistání, a také svou cestou kolem světa v letadle poháněném solární energií. Se značkou Hyundai sdílí mimořádné úsilí o inovace a ochranu životního prostředí.

Jeho nadace Solar Impulse Foundation hledá tisíc řešení pro „překonání ekologických výzev a současné zajištění ekonomického růstu“.

Společnost Hyundai se rozhodla rozšířit úspěšné partnerství, v němž Piccard vystupuje jako ambasador značky Hyundai ve Francii, na celoevropskou úroveň. „Bertrand Piccard je průkopníkem čisté mobility s holistickým přístupem a se značkou Hyundai sdílí stejného progresivního ducha,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Intenzivní spolupráce s tímto nezávislým partnerem nám pomůže v dalším vývoji řešení pro čistou mobilitu s nulovými emisemi a k dalšímu upevňování našeho postavení mezi lídry v této oblasti.“

Bertrand Piccard: vědec, inovátor, průzkumník

Bertrand Piccard je uznávaným průkopníkem, který propaguje inovativní řešení mobility. Tento vědec, psychiatr, vynálezce a průzkumník se stal prvním člověkem, který obletěl svět v balonu. V roce 2016 se vydal na vzdušnou cestu kolem světa znovu, tentokrát v kokpitu revolučního letadla Solar Impulse, s pohonem na sluneční energii. Jako horlivý zastánce ekologické mobility založil stejnojmennou nadaci na propagaci inovativních ekologických řešení různých výzev naší doby: „Poté, co jsem obletěl svět v elektricky poháněném letadle, napájeném výhradně sluneční energií, je nemyslitelné, že bych mohl jezdit v jiném než v nízkoemisním či dokonce bezemisním automobilu. A přesně takové vozy nabízí Hyundai. Být ambasadorem této značky je proto pro mě logickou a ekologickou volbou.“

Sdílená vize budoucnosti

Hyundai a Piccard sdílejí stejného pokrokového, inovativního ducha. Piccard byl jako průzkumník nových způsobů myšlení a konání jedním z prvních, kdo začal nahlížet na ochranu životního prostředí optikou ziskovosti. Od roku 2000 uvádí svými vynálezy a úspěchy v soulad ekologii i ekonomiku a propaguje čisté technologie. Také Hyundai se zaměřuje na inovace a vyvíjí velkosériově vyráběná řešení pro ekologickou mobilitu, díky nimž je mobilita s nulovými emisemi dosažitelná pro stále větší počty zákazníků. Toto partnerství je ideální pro podporu elektrické mobility díky sdíleným hodnotám a snahám o nalezení nových řešení mobility v zájmu ochrany životního prostředí.
Předchozí spolupráce mezi společností Hyundai a Piccardem.

Piccard je ambasadorem značky Hyundai ve Francii od roku 2017.
V roce 2018 vedl Piccard konferenci „Hydrogen Today“ (Vodík dnes), kterou Hyundai uspořádal pro různé zástupce vodíkového průmyslu s cílem posoudit aktuální stav tohoto odvětví ve Francii. Vodíková mobilita hraje zásadní roli v procesu „dekarbonizace“ dopravy.

Piccard v roce 2019 překonal světový rekord poté, co s pouhými 6 kg vodíku ujel nejdelší vzdálenost s vozidlem poháněným palivovými články bez doplňování paliva. Piccard překonal s vozem Hyundai NEXO 778 km napříč Francií a cestou se setkal s mnoha prominentními politiky a zástupci vodíkového průmyslu.

Na začátku loňského roku vyměnil Piccard Hyundai IONIQ za nový model Kona Electric. Zcela elektricky poháněné SUV s dlouhým dojezdem, vynikajícím komfortem a nejvyspělejší technikou je pro švýcarského vědce atraktivní volbou. Kona Electric dokáže s kapacitou akumulátorů 64 kWh ujet na jedno nabití až 484 km.

Piccard nyní vstupuje do celoevropského partnerství se značkou Hyundai, které přinese ještě více příležitostí ke spolupráci a propagaci ekologické mobility.
„Hyundai sdílí vizi Bertranda Piccarda o budoucnosti založené na čisté energii a hospodárných systémech,“ říká Hofmann. „Proto máme z rozšíření našeho partnerství obrovskou radost a těšíme se na spolupráci na budoucích projektech.“

(tz)