Od Fantomase k luxusu DS 9

Martina Bedrnová

Užít si co největší pohodlí, nechat se hýčkat prvotřídním designem, vnímat luxusní provedení každičkého prvku, cítit se plně v náručí komfortu, to je přání, které lze řidičům dnes splnit. Například značka DS představila v létě model devítky, na který někteří zájemci již netrpělivě čekali. Jde o automobil, jehož prostřednictvím si někteří nadšenci mohou dotvořit vlastní image, podbarvit sebedůvěru, okouzlit nejen své smysly, ale i vnímání okolí. Auto snů, které není jen dopravním prostředkem, ale také potěšením z nejnovějších technologií, reprezentující francouzskou eleganci i smysl pro detail. Auto za odměnu, automobil, jenž vyvolává ty pravé emoce. A co o něm říká Martina Bedrnová, DS Brand Director firmy P Automobil Import s.r.o.?

Na český trh vstoupil nový model vaší značky DS 9. Jak jej nejvýstižněji charakterizovat?

DS 9 je luxusní sedan, vlajková loď značky DS. Přináší nejen velmi poutavý a neotřelý design, ale i velkorysý vnitřní prostor s maximální nabídkou místa i na zadních sedadlech. Lze tedy doporučit i pro zákazníky, kteří třeba využívají služby řidiče. Vyniká poskytovaným komfortem, jako jsou interiér v příjemné kůži nejvyšší kvality, masážní a ventilovaná sedadla nebo palubní deska i celý volant s airbagem potažené kůží. Nechybí mu šarm v podobě inspirace šperkařstvím, hodinkářstvím a celkově rafinované zpracování interiéru s prvky v podobě krystalů, jedinečné pojetí hliníkových elementů, výklopné designové analogové hodiny značky B.R.M. Z technologií představuje to nejlepší, jako je možnost plug-in hybridního pohonu, kombinujícího benzínový motor s elektromotorem o výkonu až 360 koní a zároveň náhon 4×4, noční vidění, adaptivní podvozek DS Active Scan Suspension nebo poloautomatické řízení DS Drive Assist s funkcí adaptivního tempomatu.

Automobil pro náročné by měl mimo jiné oslovit především podnikatelskou veřejnost, upoutat pozornost mužů, pro něž je auto součástí image. Již máte první zájemce?

Ano, již evidujeme první zákazníky, kteří jsou vozem opravdu nadšeni. Zatím opravdu zejména z řad mužů, a priori aktuálně jde o majitele menších společností z oblasti logistiky nebo stavebnictví. Vůz byl uveden na český trh teprve nedávno, tak jde zatím o první nedočkavce.

Dá se předvídat, co mužská část populace na DS 9 asi nejvíce ocení?

Muži se většinou zajímají jako první o technologie, výkon motoru, jízdní vlastnosti, provozní náklady a pohodlí. Zajímají je rovněž různé novinky a vychytávky, jako například dosvit světel, automatické řízení světel. Často jsou také nároční na zvukový komfort ve voze, ocení tichou jízdu a někteří i hudební výkon audiosestavy, kterou dodáváme od firmy Focal a jež uspokojí i ty největší hudební fajnšmekry. Jde o top aparaturu.

Určitě budou mít zákazníci nějakou pěknou přidanou hodnotu v podobě výjimečné služby či výbavy…

Tak přidanou hodnotu ve formě služeb nabízíme nejen k DS 9, ale i k ostatním modelům značky DS. Jde o soubor služeb Only You. Ty zahrnují např. službu DS Valet (pick up služby v případě potřeby servisu nebo doručení nového vozu), kdy můžeme na přání zákazníka vůz vyzvednout, kde si bude přát, a zároveň ho po servisu doručit zpět. V mezičase nabídneme zajištění mobility zapůjčením jiného DS vozu. Dále sem patří aplikace MyDS, která komunikuje s vlastním vozem: nastavení navigace z pohodlí domova, předehřev auta, kontrola stavu dobití, statistiky tras, potřeba servisu a jiné. V neposlední řadě mají naše DS vozy pro zákazníka zdarma také luxusní servisní

smlouvu FreeDrive, u DS 9 na pět let nebo 100 000 km. Ta zahrnuje nejen tovární záruku po tuto dobu, ale i všechny pravidelné servisy a také výměnu případných opotřebovaných dílů, jako jsou třeba brzdové destičky.

Co když by si majitel nového vozu rád přikoupil třeba rukavice nebo tašku na notebook v barvě kůže interiéru? Lze mu takové přání splnit?

Toto přesně ne, ale obecně nabízíme i řadu koženého zboží k vozům DS. Ta sestává například z víkendové tašky, pánské diplomatky nebo tašky na dokumenty. Pro ženy se zase možná více hodí naše řada od módní návrhářky Ines de la Fressange, kde najdeme peněženku z jemné jehněčí kůže, hedvábný šátek či designové sluneční brýle.

Podíváte-li se na devítku ryze ženskýma manažerskýma očima, o čem vypovídá?

Já myslím, že je v ní právě silný ten charakteristický duch DS, který se vyznačuje zaměřením na neotřelý styl, pohodlí a obecně umění žít, a to i při cestování autem. Žena manažerka zde najde útulné prostředí pro pohodovou jízdu, několik druhů masáží zabudovaných v sedadlech (já osobně mám nejradši „kočičí tlapky“), rafinovanost materiálů, všechny potřebné technologie propojení s mobilním telefonem, mnoho asistentů pro řízení jako třeba noční vidění nebo adaptivní tempomat. Do cíle své cesty tak dorazíte odpočinutá a přímo rozmazlená komfortem.

Nejnovější špičkové technologie se v tomto případě snoubí s výjimečným designem a nabídkou luxusu za všech okolností. Jejich posláním je nejen komfort pro uživatele, ale tak trochu i hra s možnostmi, jež má řidič k dispozici. Platí stále, že si muži rádi hrají?

Ano, určitě. Samozřejmě mají rádi určitý standard technologické výbavy, ale vždy je potěší, pokud nabídnete i něco nad jejich očekávání. U nás je v tomto směru velmi oblíbené noční vidění DS Night Vision, poloautonomní řízení DS Drive Assist a všechny funkce nových plug-in hybridních a elektrických pohonů. Muže baví různé výzvy, takže rádi sledují, jak si s novými pohony stojí spotřeba jejich vozu, jak rychle se dobíjí, kolik kilometrů ujedou pouze na elektřinu, sledují infotainment,
dělají si statistiky.

Velký sedan nové generace také akceptuje myšlenku udržitelnosti. V čem je nejvíce inovativní oproti předchůdcům?

Asi každý rozumný člověk je rád, pokud se může chovat zodpovědně k životnímu prostředí, přírodě a budoucím generacím. A tyto aspekty reflektuje i DS 9, využívá recyklované materiály a nízkoemisní pohon E-TENSE, který kombinuje benzínový agregát s elektromotorem. Naši zákazníci toto velmi oceňují.

Ke značce DS máte i vy sama silný osobní vztah a vlastníte jednoho pěkného veterána. Jaký to je příběh?

Já sama vlastním ikonickou francouzskou DS z roku 1963, revoluční vůz své doby, kterým jezdil třeba Fantomas. Je to vlastně předobraz dnešní značky DS, jež se tímto modelem při svém vzniku inspirovala a patří spolu s modelem SM do „dědictví“ značky DS. Vzhledem k tomu, že miluji francouzská auta a francouzskou kulturu vůbec, a navíc pracuji u francouzských automobilů již téměř 20 let, tak mi rodina přichystala překvapení v podobě tohoto krásného veterána jako dárku k životnímu výročí. Je to náš rodinný miláček, který nám zpestřuje volný čas, pohodu a klid. Vyrážíme s ním na menší výlety zejména na venkově, daleko od ruchu velkoměsta.

Kolik aut vaší značky jste letos prodali a kolik očekáváte, že prodáte DS 9? Ovlivnily složitosti automobilového trhu i vás?

Letos máme zatím prodáno kolem 110 vozů DS a ke konci roku počítám, že se přiblížíme ke 150 prodaným vozům v ČR. Samozřejmě ani naší značce se nevyhýbají současné problémy, jako je nedostatek dílů, a tím omezené dodávky nových vozů. Takže uvidíme, jak to vlastně letos ještě celé dopadne.

otázky připravila Eva Brixi