Vezměte si zastavěný prostor zpět!

Tomáš Medřický

Až dvě třetiny prostoru všech garáží, sklepů, dílen, ale i komerčních skladů jsou zaneseny odloženými věcmi. To je spousta cenného místa, které lze získat zpět, tvrdí český podnikatel a inovátor Tomáš Medřický z firmy REPONIO s.r.o. Na český a evropský trh přišel se závěsným řešením stejného jména – Reponio, které díky své variabilitě vyhoví potřebám domácností i průmyslových hal. Celý příspěvek

Prazdroji se loni dařilo i v zahraničí

Obliba piv z Plzeňského Prazdroje v roce 2019 vzrostla nejen v tuzemsku, ale také ve světě. Pivovar v zahraničí loni prodal 4,5 milionu hektolitrů piva, což je meziroční nárůst o 2,5 %. V součtu s domácím trhem, kde prodeje dosáhly 7,3 milionu hektolitrů, tak Prazdroj hlásí celkový prodaný objem za loňský rok 11,7 milionu hektolitrů piva, tedy celkový růst o jedno procento. Celý příspěvek

HoppyGo: 70 okresů, 240 českých měst

HoppyGo v 240 českých městech a 70 okresech. Sdílená mobilita již není pouze doménou Prahy a dalších velkých měst. První český P2P carsharing HoppyGo nabízí automobily ve více než 240 českých obcích a městech a přibližně polovinu z více než 1800 vozů v databázi naleznou uživatelé právě mimo Prahu. Tento trend dokazuje, že se carsharing postupně stává nedílnou součástí života stále více Čechů, kteří v oblasti mobility či cestování hledají alternativní řešení.

Celý příspěvek

Jsme pivovar z hor a horalové něco vydrží

Vladimír Zíka

Přijíždí-li můj bratr z Jesenicka ke mně do Prahy na návštěvu, vozí s sebou v autě několik beden lahvového, avšak jedné jediné značky. Je to Holba, jeho věrná kamarádka. Můj bratr je její patriot stejně jako všichni jeho kamarádi z vesnice, kde jsme toho společně prožili víc než dost. Také se na ty dávné roky plné neskutečných příběhů při Holbě pěkně vzpomíná. Ne nostalgicky, ale s peprným humorem, který se zapisuje tamním lidem pod kůži i mezi vrásky, jež přibývají s běžnými starostmi dne. O to více mne zaujaly informace o aktivitách tohoto pivovaru v uplynulých týdnech. Svou pozornost zaměřil na pomoc restauracím a hospodám, aby mohly po nucené uzavírce co nejlépe nastartovat. Servisní týmy objížděly provozovny partnerů a v jinak nebývalém období bez hostů zdarma prováděly sanitaci výčepních zařízení, aby si zákazníci opět mohli zatím alespoň na zahrádkách posléze vychutnat své oblíbené pivo v prvotřídní kvalitě. Ale zdaleka nejen to. Co vše se tedy v Pivovaru HOLBA, a.s., dělo? A o čem přemýšlel ředitel Ing. Vladimír Zíka? Celý příspěvek

Stal jsem se krizovým manažerem

Jiří Horecký

Manažerská profese, to nikdy nebyl a nikdy nebude žádný stereotyp. Že je to adrenalin se vším všudy, tedy včetně radosti z toho, co se podařilo vymyslet a udělat, potvrdily zkušenosti Ing. Jiřího Horeckého, Ph.D., MBA, prezidenta Asociace poskytovatelů sociálních služeb České republiky z právě uplynulých dní. Krizovým manažerem se stal téměř z hodiny na hodinu. Začal řídit toto profesní uskupení zcela jiným stylem než doposud. Zařízení sociálních služeb, pod nimiž si většinou představujeme domovy pro ty nejstarší z nás, odkázané na pomoc ostatních, se staly nejohroženějšími místy života v souvislosti s koronavirem: Celý příspěvek

Moje závodka zmapuje stravování v závodních jídelnách a kantýnách

Zákazníci mohou ode dneška nahrávat na web fotky jídelních lístků a vyhrát poukázky na nákup do obchodů. Jaká jídla jíme a kolik za ně platíme v závodních jídelnách? To vůbec poprvé v celé České republice detailně zmapuje nový projekt – Moje závodka. Cílem této „stravovací inventury” je také zjistit, co lidé na podnikových jídelnách a kantýnách nejvíc oceňují a naopak, co by se podle nich mohlo zlepšit.

Celý příspěvek

Češi stráví letošní dovolenou v tuzemsku, začali si na ni půjčovat auta

Carsharingová služba HoppyGo zaznamenává nárůst poptávky vozů na dovolenou. Zvýšený zájem Čechů o dovolenou v tuzemsku se projevil i na poptávce po zápůjčkách automobilů. Ta podle údajů P2P carsharingové společnosti HoppyGo vzrostla před začátkem letní sezony o 37 %. Zvyšuje se přitom jak podíl dlouhodobých zápůjček, tak i zájem o nejrůznější speciály, které se na prožití aktivní dovolené hodí, včetně vozů obytných.

Celý příspěvek

Tajné vitamínové bomby

Špenát, ředkvičky, chřest a lahůdková cibulkaTajné vitamínové bomby? Špenát, ředkvičky, chřest a lahůdková cibulka.
Zájem o sezónní ovoce a zeleninu stále roste. Čerstvé ovoce a zelenina zaručují vysoký obsah minerálů a vitamínů. Na našich polích se nyní sklízí například špenát, ředkvičky, chřest nebo lahůdková cibulka. Pro někoho se jedná o běžné a všední potraviny. Celý příspěvek

Tajné vitamínové bomby? Špenát, ředkvičky, chřest a lahůdková cibulka

Zájem o sezónní ovoce a zeleninu stále roste. Čerstvé ovoce a zelenina zaručují vysoký obsah minerálů a vitamínů. Na našich polích se nyní sklízí například špenát, ředkvičky, chřest nebo lahůdková cibulka. Pro někoho se jedná o běžné a všední potraviny. Málokdo ale ví, že v obsahu prospěšných látek pro naše tělo hravě předčí i natolik oblíbené avokádo, které se v posledních letech prezentuje jako superpotravina. Celý příspěvek

Nová akreditace pro Právo v podnikání

Luboš Chaloupka

Získat novou akreditaci není pro žádnou soukromou vysokou školu jednoduché. O to větší radost přináší. Je totiž potvrzením rozvoje poskytovaných služeb, důkazem toho, že příslušné pracoviště jde po stopě trendů ve vzdělávání, že zrcadlí celospolečenskou potřebu. Univerzitě Jana Amose Komenského Praha s.r.o. pod vedením rektora doc. PhDr. Luboše Chaloupky, CSc., se v poslední době podařilo získat rovnou tři akreditace. Jedna z nich je pro studijní obor Právo v podnikání. Tedy ten, po němž praxe hladově volá. Nejen v podobě zájemců o toto studium, ale také ve zvyšování právního vědomí firem. Neznám podnik, který by nepotřeboval šikovného právníka a manažera v jednom. JUDr. Aleš Zpěvák, Ph.D., působí na UJAK jako Prorektor pro kvalitu a akreditace. Specializuje se na občanské právo a právo obchodních společností. Je autorem mnoha odborných publikací v České republice i v zahraničí, zabývajících se oblastí správy majetku, IZS atd. K nové akreditaci nám řekl: Celý příspěvek

Covid mění chování lidí. Jak přizpůsobit podnikání a marketing

COVID-19 zasáhl do našich životů v mnoha směrech. Tato globální pandemie se stává i globální výzvou a mění chování lidí a jejich postoje. Společnosti musí reagovat a přizpůsobit své podnikání. Výrazné změny to bude znamenat i pro marketing.
Koronavirová krize mění podnikatelské prostředí a je třeba na to reagovat. Společnost Accenture jako lídr v oblasti marketingových služeb definovala 5 oblastí, které společnostem ve všech oborech podnikání pomohou nalézt novou cestu v rychle se měnících podmínkách současného trhu. Které to jsou? Celý příspěvek

Jak mění crowdsourcing trh práce

V souvislosti s krizí spojenou s šířením koronaviru, kterou si stále procházíme a která pravděpodobně bude mít důsledky i do budoucna, se částečně proměňuje i trh práce. Křivka nezaměstnanosti se v dubnu 2020 opět obrátila směrem nahoru a nezaměstnanost tak vzrostla z březnových 3 % na 3,4 %. Firmy důkladně promýšlejí, kde uspořit i jak svůj byznys znovu nakopnout. Řešení může přinést i fenomén zvaný crowdsourcing. Celý příspěvek